Gå til innhold

Vertex 2 SSD - Dårlig ytelse w7 64bit


Shrike

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Håper noen har kunnskaper til å kunne hjelpe meg, opplever veldig dårlig ytelsesverdier på min nye primære harddisk.

 

Har forsøkt en del triks i boka: AHCI er enablet i BIOS og har utført regtweak, ved boot da så jeg at det ble installert nye drivere. Har også sjekket at det ligger siste firmware på disken (1.11) om jeg ikke husker feil.

 

Legger ved resultatet fra AS SSD Benchmark.

 

Litt specs:

 

System Manufacturer: System manufacturer

System Model: System Product Name

BIOS: BIOS Date: 05/21/10 11:01:30 Ver: 08.00.15

Processor: Intel® Core i7 CPU 860 @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz

Memory: 4096MB RAM

Available OS Memory: 4094MB RAM

Page File: 1741MB used, 6445MB available

Windows Dir: C:\Windows

DirectX Version: DirectX 11

DX Setup Parameters: Not found

User DPI Setting: Using System DPI

System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)

DWM DPI Scaling: Disabled

DxDiag Version: 6.01.7600.16385 64bit Unicode

 

 

Er det ikke også litt merkelig at det står jeg har 8 kjerner?

 

Noen som har noen tips til hva jeg kan forsøke?

post-11452-1287742364,3289_thumb.jpg

post-11452-1287743010,1891_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe som ikke stemmer her.

AS SSD viser at din BIOS står i IDE modus.

 

Hei, og takk for svar. Etter reinstallasjon av drivere på kontrolleren, ser resultatet mye bedre ut, men bør jeg forvente et bedre resultat? Er det kontrolleren på hovedkortet som ikke er god nok?

post-11452-1287832759,6_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Resultatet er jo bedre men ikke godt nok.

Vertex II er god for ca 430 poeng.

Jeg Mistenker at det er sørbroa på HK'et ditt som henger etter i ytelse.

 

Hva slags specs har du på dataen din ?

 

SPECS:

 

Intel Core i7 860

Asus P7P55D-E

4GB DDR Mushkin PC3-10700

GTS 450

 

 

Kommer seg sakte men sikkert, enablet 6Gb/s på kontrolleren nå, er så mye instillinger at jeg begynner å bli relativt usikker på hva som er korrekt lenger, mye prøving og feiling.

 

Men relativt ustabile verdier i HD Tune Pro, noe å bekymre seg over?

post-11452-1287840881,6421_thumb.jpg

post-11452-1287840946,8227_thumb.jpg

Endret av Shrike
Lenke til kommentar

For å få mest ut av en Vertex 2 bør du definitivt kople den til en ICH/PCH port på hovedkortet. (ikke onboard SATA 6Gb/s løsningen)

 

SF baserte SSDer liker ikke å bli benchet :), jo mer du bencher jo "dårligere" vil de yte i benchmarks.

Det betyr ikke at du ikke kan kjøre en AS SSD i ny og ne men hvis du overdriver og SF kontrolleren finner ut at "nå er det nok" så begrenser den ytelsen i en periode. (kan være snakk om noen dager før ytelsen er tilbake)

 

En Vertex 2 100GB+ skal greit oppnå 420-450 i AS SSD på ICH, har den nevneverdig lavere score enn dette er det enten en dårlig installasjon eller den er midlertidig begrenset pga mye skriving.

 

Hvis du har "knotet" mye er det verdt å rense SSDen og deretter kjøre tilbake en image eller reinstallere.

 

Ellers er det en knallbra SSD :), lykke til!

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

For å få mest ut av en Vertex 2 bør du definitivt kople den til en ICH/PCH port på hovedkortet. (ikke onboard SATA 6Gb/s løsningen)

 

SF baserte SSDer liker ikke å bli benchet :), jo mer du bencher jo "dårligere" vil de yte i benchmarks.

Det betyr ikke at du ikke kan kjøre en AS SSD i ny og ne men hvis du overdriver og SF kontrolleren finner ut at "nå er det nok" så begrenser den ytelsen i en periode. (kan være snakk om noen dager før ytelsen er tilbake)

 

En Vertex 2 100GB+ skal greit oppnå 420-450 i AS SSD på ICH, har den nevneverdig lavere score enn dette er det enten en dårlig installasjon eller den er midlertidig begrenset pga mye skriving.

 

Hvis du har "knotet" mye er det verdt å rense SSDen og deretter kjøre tilbake en image eller reinstallere.

 

Ellers er det en knallbra SSD :), lykke til!

 

Ah, takker for gode tips, så det er PCI-E kort man skal investere i om man virkelig skal ha ytelse... da får det bli julegaven til meg selv i år tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...