Gå til innhold

CPU, Artic Silver og WaterChill


Anbefalte innlegg

Jeg har smurt litt Artic Silver mellom CPU og WaterChill-blokk, men har en liten mistanke om at det er litt for mye.

Før jeg startet maskinen vil jeg avmontere WaterChill-blokken og evt. få bort litt kjølepasta. Hvordan kan jeg enklest gjøre dette?

Vil det gå greit med Vodka eller annen sprit eller bør jeg benytte meg av Akasa TIM-cleaner eller lignende?

 

Jeg har også det samme problemet med GPU-blokken på et Radeon 9800PRO.

 

Jeg vil nødig ødelegge kobber-blokken fra WaterChill. I instruksjonen til WaterChill står det en mengde produkter man ikke skal benytte seg av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For og rense kjerne og blokk ville jeg brukt teknisk sprit eller isopropanol ,, vet ikke om det står i fy fy listen til waterchill men det koster 70 kr literen på enten en besinstasjon eller biltema or wahewah :p

 

Og bruk en Q-tip for rense :)

 

Følgende står i WaterChill sin manual:

(Chemical Resistance)

 

Antistatic:

Antistatic plastic cleaner -> Yes

 

Cleaning:

Alcohol -> No

Acetone -> No

Benzine, clean -> Yes

Chlorine -> No

Petroleum -> Yes

Turpentine -> Yes

 

Dvs at teknisk sprit er "fyfy" hos WaterChill og kan antageligvis føre til lekkasje? Hva ville du benyttet som både er bra for prosessor og kopper-blokk?

Lenke til kommentar

[ironi]

Kjøp Linol :lol:

 

Det er noe av det sterkeste oss vanlige dødelige kan få tak i. Husk å sniffe godt inn, og drit i god lufting.

[/ironi]

 

Måtte sette "ironiklammer" her, for det ser ut som om at noen av forumbrukernes hjerneceller har krasjet med ironi-genet og at de har implodert / annihillert hverandre.

Lenke til kommentar
[ironi]

Kjøp Linol :lol:

 

Det er noe av det sterkeste oss vanlige dødelige kan få tak i. Husk å sniffe godt inn, og drit i god lufting.

[/ironi]

 

Måtte sette "ironiklammer" her, for det ser ut som om at noen av forumbrukernes hjerneceller har krasjet med ironi-genet og at de har implodert / annihillert hverandre.

 

Du kan le du :p

 

Jeg vil helst ha noen gode råd fra folk som har vært borti tilsvarende situasjoner. Jeg vil absolutt ikke ha vannlekkasje og heller ikke en svidd CPU :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...