Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subwoofer og forsterker til Ford Focus 01

Sundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i hovedsak sette inn en sub i Focus'n. I starten skal jeg beholde orginalhøytalerne. Bagasjerommet er ikke så stort, så har tenkt litt på denne. Duger den til en liten bil som focus? Hvilken forsterker trenger jeg?

Spilleren jeg har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så lyst til å fylle hele bagasjen med en sub, derfor så jeg litt på den. Er vel kanskje lurest å bygge selv. Kan jeg eventuelt bygge en tynn kasse selv?

Skrevet

Hvor vanskelig er det? har ikke så mye peiling, men har snart ferie, så det hadde vært artig å prøvd! leser litt på bilradiospesialistens sider, hvordan man gjør det.

Skrevet

Hvor i landet bor du da? Vet ikke helt hvor bra de guidene til bilradiospesialisten er ;)

Jeg bor på Røros, i Sør-Trøndelag. Nei, de er ikke så lett å forstå seg på. Men jeg kan vel kjøpe en ferdigbygd kasse fra f.eks Ljudia? Det blir vel det samme?

Skrevet

Ja, den vil funke, men den er "feil" laget, og skrår på feil side.... Du burde ha en kasse som har hullet på den rette siden av kassa, slik at du kan dytte kassa helt inntil seteryggen ;)

Dynabel har en som er bedre, og billigere: http://www.mamut.net/dynabel/subdet763.htm

DY9112" er på 30 liter, og passer perfekt til hertz elementet, men det er ikke en tynn kasse sånn som du ville ha da.

• 1 måned senere...
Skrevet

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe subben og forsterkeren du anbefalte, men velger å kjøpe fra Net-on-net istede for. Blir disse to riktig? Sub og forsterker ? Kan jeg gå for 2 kanalen til Hertz i stede for?

Skrevet

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe subben og forsterkeren du anbefalte, men velger å kjøpe fra Net-on-net istede for. Blir disse to riktig? Sub og forsterker ? Kan jeg gå for 2 kanalen til Hertz i stede for?

Du burde ha en MONOforsterker til suben(e) men det har de ikke hos netonnet ser det ut til, den 2 kanals hertz forsterkeren blir litt i svakeste laget til sub.

Skrevet

Jeg hadde heller gått for et 10" element, eller kanskje også 8". Disse krever som oftest mindre kasse og også svakere forsterkere. I en liten Focus tror jeg det vil duge fint. :)

Skrevet (endret)

Kommer helt an på hvordan du legger listen og hvilket element du handler. Men 10" er iallefall ikke noe dårlig, og burde sparke fra ganske godt. Hadde et 10" basselement fra rockford fosgate i min tid, fra Power-serien. Var helt rå med riktig forsterker. Ikke tok den for mye plass heller. :)

Hva er makspris hos deg da?

F.eks noe slik

Forsterker: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4063&katid=34&mid=m436&id=&vn=736 (brokobles)

Subwoofer: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=139&katid=27&mid=m436&id=&vn=736

(kan sikkert fåes billigere hos en annen nettbutikk)

Subwooferen krever ca 17L stor kasse i lukket form. Det er ikke spesielt voksne mål. :)

Da mangler du strømkabler + sikring, signalkabler og basskasse. Sistnevnte kan bygges selv av sponplate (eller MDF) eller kjøpes i tillegg.

Endret av Kongklykken
Skrevet

Den suben der hadde jeg ikke tatt imot om jeg hadde fått den kastet etter meg, men det er nå meg da.... Er mye som er bedre til den prisen ;)

Forsterkeren er heller ikke verdt pengene. Man betaler mye for navnet når det gjelder RF ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...