Gå til innhold

Din første linux-installasjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har en brukbar PC til overs. Fant selvfølgelig ut at jeg måtte teste Linux på denne. Jeg installerte RedHat 9 på den. Bortsett fra noen rare feil gikk det greit. Fikk kun installert i text mode da, men.

Skulle prøve Debian etterpå, men den cd'n ville ikke boote, så jeg lasta ned Mandrake og Slackware, men i og med at jeg har en fet PC med WinXP som funker fett og liten eller ingen bruk for en til PC med Linux, bortsett fra å lære, så har det hele stagnert litt. Noen som kan gi noen helt klare grunner bortsett fra anti-monopol til å kjøre Linux?

Skrevet

Red Hat 4.2. Har både manual og CD liggende. Husker jeg slet litt: hvordan logge inn? Jeg satte passord under installasjon, men ikke et brukernavn! Sat forvirret en dag eller to før jeg fant svaret.

Ble min første og siste Red Hat.

Prosjektet med å legge inn CDE 1.2 gikk også i dass (men hvis jeg husker rett var det login-problematikken der også og prøvde aldri igjen etter jeg fant ut av 'root').

I dag er det Debian på arbeidsstasjonen og Trustix på servere.

Skrevet
oen som kan gi noen helt klare grunner bortsett fra anti-monopol til å kjøre Linux?

Kanskje starte en ny tråd for dette?

(men et åpent system basert på åpne standarder og som er ufattelig fleksibelt er hyggelig)

Skrevet

Første linux jeg prøvde var RedHat 7.2, var litt forvirrende de første gangene, men ble mer og mer vandt til det. Har også prøvd Mandrake 8.0. Men bruker Windows XP nå, tenkte å installere RedHat nå i ferien og se om jeg kunne lære meg noe mer.

Skrevet
før Red Hat 9 , nå Windows Xp pro men skal har YellowDog 3,0 og jeg lage selv programmer kalle "Coling" lage selv det :p tøff å lage selv

Nei det skal du ikke og skal jeg fortelle deg hvorfor ? jo fordi : YELLOW DOG LINUX ER IKKE FOR PC. sånn det burde vel være ganske klart , du får ikke brukt yellow dog linux på din maskin fordi den er for PPC. *River seg i håret* er det mulig ? :grumpy:

æ vet det min fetten har det Yellow Dog 3,0 sa var kul og god

jeg spør er det bruk bare MAC?

min fetten sa ja vet det

men HAN ikke Medlem MAC :o

og han har tre CD'er gir meg jeg test med Yellow Dog 3,0 ikke noen problemer :-?

Skrevet
før Red Hat 9 , nå Windows Xp pro men skal har YellowDog 3,0 og jeg lage selv programmer kalle "Coling" lage selv det :p tøff å lage selv

Nei det skal du ikke og skal jeg fortelle deg hvorfor ? jo fordi : YELLOW DOG LINUX ER IKKE FOR PC. sånn det burde vel være ganske klart , du får ikke brukt yellow dog linux på din maskin fordi den er for PPC. *River seg i håret* er det mulig ? :grumpy:

min fetten sa ja vet det

og han har tre CD'er gir meg jeg test med Yellow Dog 3,0 ikke noen problemer :-?

Du er sikker på at han ikke kødder med deg?

Og man blir ikke medlem i Mac, man HAR Mac.

Skrevet

min fetten sa ja vet det

Du er sikker på at han ikke kødder med deg?

Og man blir ikke medlem i Mac, man HAR Mac.

hva er Mac? som dataklubben?

Skrevet

Morsomt å se at det ikke er så mange som har holdt seg trofast til den første distroen de prøvde. :) jaja, www.icepack-linux.com ... :o

heh.. denne som mange andre tråder skeiet litt ut ja? :lol:

Skrevet

Slackware 0.91.... eller var det kjerne 0.91..... begge to var i hvertfall under versjon 1.... var installert av fatter'n min noen år i forveien.

Fant ut at det var for mye pes, så jeg gikk på narvesen og kjøpte meg en litt nyere, og da var RedHat 6.0 kommet ut.. Fikk uka etter en boxed set med RedHat 5.2, for å virkelig lære meg linux, for der fulgte det med manual...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...