Gå til innhold

Din første linux-installasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Redhat 5-et-eller-annet. (Begynner å bli en stund siden).

For dere som fikk det ifra pc-lefser, husker dere at det sto "Trenger ikke windows" på cd-plata? =)

 

Kjørte tux som workstation til jeg fikk maskiner som var kraftige nok til å kjøre win98/2k så kjapt osm jeg ville. Og kjører nå kun slack på det jeg har av servere.

 

-Dante

Lenke til kommentar

For meg var det Mandrake 7.2 som jeg og en kamerat kjøpte billig på en eller annen webshop, Quality-Bytes tror jeg de het. :lol:

 

Ble ikke så mye sett på før MDK 8.0/8.1 landet på maskina, og i det siste er det blitt veldig mye linux med utprøvelse av både MDK 9.1 og RH9 - må inrømme jeg liker Mandraken best, men har fått til *apt-get* på rødhetten, og det er _veldig deilig_!

 

Noen som vet om guide for apt-get for mandrake må dere gjerne sende en pm eller kontakt på mail/msn. 8)

 

Men uansett, synes jeg linux er fremtiden. :woot:

Lenke til kommentar

Har bare testet Knoppix 3.1 og 3.2 på egne maskiner :lol:

(For de som ikke vet det kjører Knoppix direkte fra CD uten innstallasjon... ganske genialt egentlig!)

 

Har brukt Redhat litt på skolen og vært i gjennom innstallasjonen så jeg er ikke så engstelig for å legge det inn.. men vil helst ikke ha dual-boot og har ikke funnet noen god grunn til å ta det i bruk da jeg finner alt jeg trenger til/i Windows.

Lenke til kommentar
før Red Hat 9 , nå Windows Xp pro men skal har YellowDog 3,0 og jeg lage selv programmer kalle "Coling" lage selv det :p tøff å lage selv

 

Nei det skal du ikke og skal jeg fortelle deg hvorfor ? jo fordi : YELLOW DOG LINUX ER IKKE FOR PC. sånn det burde vel være ganske klart , du får ikke brukt yellow dog linux på din maskin fordi den er for PPC. *River seg i håret* er det mulig ? :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg kjørte Debian på LAN servern min i noen måneder, men så begynte det å skje merkelige ting. Jeg spurte om hjelp på et britisk diskusjonsforum, men når de lukta newbie fikk jeg hundretalls PM's om at jeg burde gi dem root passordet så de kunne fixe det for meg (mhm). Da bestemte jeg meg for å fixe det selv, men det endte opp med at jeg ikke fikk logget inn som root eller min vanlige bruker lenger. Jeg klør fortsatt etter å installere Linux på desktop PC'en min, men jeg ser ingen fordeler med Linux fremfor Windows 2000 Pro (annet enn noen stirrende øyne på LAN :p)

Lenke til kommentar

synfault: helt forj'ævlig?

 

Det første jeg prøvde var RH 6.1 som fulgte med en mini-bibel på norsk.

 

Fikk ikke høyere oppløsning enn 640x480. DiskDruid funket ikke som det skulle osv. Det var ut og inn.

 

Et halvt år eller.no senere prøvde jeg slackware 7. Denne gangen fikk jeg da til og med kjørt opp X 1024x768 :woot:

 

Siden har mer eller mindre holdt meg til slackware (dvs. jeg "ble tvunget" til å slutte med slack da lyden ikke funket på 8.1. Prøvde Debian - dritt. Prøvde mandrake, windows2?)

 

Og nå sitter jeg med en relativt fresh install av 9. Som ikke har bootet på en stund fordi jeg har vært opptatt med å spille GTA Vice City (og har ikke fikset WINE enda....)

 

Men som sagt:

 

Slackware er tingen, uten blir det ingen......

Lenke til kommentar

Hm. Det var en SUSE dist for en god del år siden (kjøpte faktisk pakka) Det var noe slik som 4 el 5 trur jeg. (husker ikke helt) Husker ihvertfall det var et reint mareritt å installere, men jeg fikk da det til til slutt, men hva var X for noe? Nei det visste ikke stakkars allyse og gikk lei av å se på et tekstvindu og gikk tilbake til windows 95 (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...