Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 406 Lasteavhengig ventil sitter fast og fekk ikkje godkjent EU:(


balder

Anbefalte innlegg

Har ein Peugeot 406 stv 97 modell og eg fekk anmerking på at lasteavhengig ventil sitter bom fast. Delen koster ny kr. 5000,- :(.

 

No lurte eg på om det er nokon eg kan gjøre for å få den i bevegelse uten å skru?

 

Eg hadde håpet at det er noko eg kan smøre med 565 feks og gjynge på bilen.

 

Håper at det er nokon som kan gi meg eit 5000 + arbeid spare tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du kan fransk, kan du jo sjekke: ebay.fr

 

jeg tror nok det er enklere å finne noe billig der,

 

5.000 kr, er det hos merkeverksted??

Ja, eg har skjønt at denne delen kan kun skaffast av merkeverksted. Trur du det er lurt å dynke denne delen med 565 og slå forsiktig på den slik at den kanskje løsner?

Lenke til kommentar

Dette er en helt vanlig feil på disse bilene. Min også. Skyldes den helvetes saltingen av veiene våre. Jeg gjør dette hver vår, samtidig som jeg bytter til sommerdekk og kjøringen i saltlaka forhåpentligvis er over.

 

Dynk den i 5-56 og bank forsiktig, begge veier.sakte men sikkert så løsner den, og kan beveges, først med en tang, så med handmakt. Gå over til å dynke den med olje til slutt, slik at du får smurt inn de bevegelige delene. (5-56 smører ikke så veldig godt.)

 

Delen er jo "ødelagt" allikevel, så hvis dette ikke går, så har du jo i prinsipp ikke tapt noe som helst.

Lenke til kommentar

Dette er en helt vanlig feil på disse bilene. Min også. Skyldes den helvetes saltingen av veiene våre. Jeg gjør dette hver vår, samtidig som jeg bytter til sommerdekk og kjøringen i saltlaka forhåpentligvis er over.

 

Dynk den i 5-56 og bank forsiktig, begge veier.sakte men sikkert så løsner den, og kan beveges, først med en tang, så med handmakt. Gå over til å dynke den med olje til slutt, slik at du får smurt inn de bevegelige delene. (5-56 smører ikke så veldig godt.)

 

Delen er jo "ødelagt" allikevel, så hvis dette ikke går, så har du jo i prinsipp ikke tapt noe som helst.

Har fått den løs, men kor løs skal den vere? Den beveger seg og stempelet går ut når eg trykker på bremsen. Litt vanskelig å sjå kor lang vandring det er på spaken da fjæra stritter imot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...