Gå til innhold

Maskinen er død/vil ikke starte!!


Anbefalte innlegg

Sitter her med Et Asus a7v333, og amd xp2000.

Maskinen har funket helt fint, men syntes det var litt høy temp på cpu, besluttet derfor å modifisere kjøleren....

 

Etter at allt er montert sammen igjen, så vil ikke maskinen starte, det kommer lys i dioden på HK når jeg kobler til strøm, men ingen vifter eller noe virker når jeg trykker på power knappen.....maskinen er helt død....

 

Kjernen på cpu ser helt fin ut (bruker shims), men dersom kjernen er knust skulle ikke viftene ha startet????

 

Har dobbelt sjekket allt, skjønner fremdeles ingenting.....noen som har noen ideer om hva som kan være galt??....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for sent til å komme på noe "lurt" nå, så det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Du har sjekket at alle tilkoblinger er i orden ?

Men det er riktig som du sier, om kjernen hadde vært ødelagt ville maskinen startet opp, og mest sannsynlig skrudd seg av igjen (skjedde iallefall det med meg).

Lenke til kommentar

Sjekk at alle kablene fra cpu viften er riktig satt i og at hovedkortet ditt ikke har en funksjon sånn at cpu vifta må ha et viss rpm får pcen starter opp, har du det og ei stillegående vifte så kan det være problemet. Sjekk også at psu funker som den skal.

Lenke til kommentar

Maskinen funker nå.....plukket allt fra hverandre, og satte det sammen igjenn, så begynte maskinen å boote som normalt.......wierd shit......

 

Den trengte sikkert bare å hvile seg over natta...LOL :lol:

 

Seriøst....jeg hadde dobbelsjekka alle plugger og koblinger...så jeg skjønner egentlig ikke hva som var feil.....jeg hadde jo bare av kjøleribba, ingenting annet (HK er montert på et "brett" inne i toweret, så jeg trenger ikke å ta av annet enn pci og agp kortene for å komme til CPU/kjøleribbe)...

 

Takk for all hjelpa karer.....

Lenke til kommentar

Det der har jeg vært borte i mange ganger og har ikke skjønt hvorfor det funker. Maskinen er død og så demonterer man og monterer igjen og så funker det. Helt sykt, men det har skjedd meg gang på gang. Det er nok ikke deg det er noe feil med. PC'er bare er sånn tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...