Gå til innhold

Konvertere vinylplater til MP3

trydanie

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat kjøpt en Numark TT USB platespiller og skal konvertere LP samlingen min til MP3.

Det fulgte med et ufullstendig program, EZ konverter av enkleste versjon.

Ønsker meg et program som både konverterer og henter opplysninger om artist, spor osv automatisk fra internett.

Hvor finner jeg dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

MP3-tag'en legges til i programmet som lager MP3-filene om fra WAV (råformat) til MP3. Så om easy konverter har en egen mp3-ripper ligger det vel kanskje noe der? Det må isåfall kunne si fra hva slags plate det er før den skal gjøres om til mp3-filer, siden artistinfo kodes inn i hver mp3-fil.

Problemet er at for å få automatisk artistnavn og låtnavn osv, bruker rippeprogrammene en id-tag som ligger på selve CD'n som skal rippes. Denne får du jo ikke tak i på LP'n. Så du må nok legge inn artistnavn selv FØR du ripper WAV-MP3. Ingen program har mulighet til å gjette seg til låtnavn og artist bare ved å scanne WAV-fila, den inneholder ingen info annet enn lyden.

Endret av Bytex
Skrevet

MP3-tag'en legges til i programmet som lager MP3-filene om fra WAV (råformat) til MP3. Så om easy konverter har en egen mp3-ripper ligger det vel kanskje noe der? Det må isåfall kunne si fra hva slags plate det er før den skal gjøres om til mp3-filer, siden artistinfo kodes inn i hver mp3-fil.

Problemet er at for å få automatisk artistnavn og låtnavn osv, bruker rippeprogrammene en id-tag som ligger på selve CD'n som skal rippes. Denne får du jo ikke tak i på LP'n. Så du må nok legge inn artistnavn selv FØR du ripper WAV-MP3. Ingen program har mulighet til å gjette seg til låtnavn og artist bare ved å scanne WAV-fila, den inneholder ingen info annet enn lyden.

Tusen takk! Tenkte ikke så langt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...