Gå til innhold

19" crt som tar 1600x1200 i 85 Hz


Anbefalte innlegg

Ellers så er jo Targa skjermer bra mht skjerm pr krone.

Targa skjermer er jo Samsung skjermer i annen forpakning.

Kjøpte en Targa T1996DF1 / F900 skjerm til en kompis med veldig godt bilde og en god farge gjengivelse.

 

Når det gjelder BNC plugger så kan jeg ikke helt skjønne hvordan bilde kan bli bedre så lenge du bruker D-Sub i andre enden. Blir jo det samme som å si at man får S-VHS bilde ved å bruke en overgang fra VHS.

 

Bruker man f.eks en SGI maskin som har BNC plugger ut fra skjermkortet så kan jeg være enig. Eneste det kanskje kan hjelpe på er om D-SUb kontakten går rett ut til 4 separate BNC kabler (dvs ikke som de vanligvis er med kun en kabel og en "spreder" til 4 kabler i enden)

 

Man kan da kanskje merke litt forskjell siden man får mindre induktanse mellom de forskjellige tråd parene i kabelen.

 

Forskjellen du merket vil jeg tro er pga at den nye kabelen var av bedre kvalitet.

 

5 BNC-kabler. Ikke 4.

 

Bedre kvalitet, okej, men tror stadig at BNC er generelt bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt meg en aoc 9a+ hos itbutikken. Skjermen fungerer utmerket og jeg garanterer for at den er det beste kjøpet man kan gjøre pr. dags dato. Den har trinitron bilderør og kjører på 1600x1200 85hz. Pris cirka. kr. 2700,-. Jeg ga 2700,- + porto for ca. 2 uker siden.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt meg en aoc 9a+ hos itbutikken. Skjermen fungerer utmerket og jeg garanterer for at den er det beste kjøpet man kan gjøre pr. dags dato. Den har trinitron bilderør og kjører på 1600x1200 85hz. Pris cirka. kr. 2700,-. Jeg ga 2700,- + porto for ca. 2 uker siden.

 

Hvordan kan du garantere det? Har du testet samtlige skjermer i den prisklassen?

Lenke til kommentar

Hvordan kan du garantere det? Har du testet samtlige skjermer i den prisklassen?

 

 

 

19" DimondTron tm (trademark) 100% flatt 1600-1200 85Hz til circa kr. 3000,-, det var disse spesifikasjoner temainnlegger ville ha. Når AOC skjermen har disse spesifikasjonene og koster kr. 2700,- så garanterer jeg for at den er best i forhold til størrelse/oppløsning og pris. Hvis en skjerm har DimondTron eller trinitron som er d samme, så er det garantert kvalitet som er verdenskjent.

 

Det finnes andre bilderør til samme pris, men jeg går ut i fra at vedkommende vil bruke skjermen til en del spill og da er min anbefaling best i forholdet pris/ytelse til rundt 3000 kr.

 

Jeg har sjekket prisene på nye produkter og sammenlignet.

Lenke til kommentar

Har brukt AOC LCD skjermer til hjemmekontorløsninger til ansatte i jobb sammenheng. Har tatt inn en ca 30 av disse uten noen defekter som er ett meget godt tegn for merket.

 

Har også tatt inn 100 stk 18" NEC paneler samt 75 18" Eizo paneler, begge merker med noen defekte paneler (Selvsagt matcher ikke AOC NEC eller Eizo på kvalitet) bare for å matche.

 

Skriver dette siden jeg selv var skeptisk til merket første gangen jeg kom borti det. Har ingen CRT erfaring desverre.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt meg en aoc 9a+ hos itbutikken. Skjermen fungerer utmerket og jeg garanterer for at den er det beste kjøpet man kan gjøre pr. dags dato. Den har trinitron bilderør og kjører på 1600x1200 85hz. Pris cirka. kr. 2700,-. Jeg ga 2700,- + porto for ca. 2 uker siden.

 

Jeg mente at det er Diamondtron, og ikke Trinitron i den skjermen?

...correct me if I'm wrong.

 

Jeg har Samsung 959 og det er en meget bra skjerm, kjøpte min for 2887,- og ingenting i frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...