Gå til innhold

Problemer med logitech Z-5500


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Logitech sitt Z-5500 anlegg i dag. Tenkte jeg skulle få det til å virke før jeg skrudde det fast til veggen. Prøvde først å koble til laptopen med en slik grønn 3,5mm jack-kabel. Da fikk jeg bare lyd i fronthøytalerne og sub'en. Da jeg gikk inn på kontrollpanelet på laptopen og tok på 5.1 lyd og testet, kom det fortsatt bare lyd i fronthøytalerne og sub'en. Tror grunnen er at den type tilkobling jeg valgte er analog og ikke digital? Så første spørsmål er: Hva slags kabel kan jeg ha i fra anlegget til laptopen for å få 5.1 lyd?

 

Etterpå koblet jeg anlegget til tv'en med en optisk lydkabel, og pcen til tven med hjelp av HDMI. Da fikk jeg flere valg på den digitale styringsenheten på anlegget. Men det beste jeg kunne oppnå var 2x stereo, så jeg mangler altså fortsatt centerhøytaleren. Når jeg tester høytalerne på anlegget er det lyd i alle.

 

Hvilke kabler må jeg ha for å få 5.1 lyd på tv?

Endret av pangboss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kun kobler til med den grønne kabelen, har du kun en kanal (front), for å få full surround må du koble til den grønne, svarte og rosa/oransje kabelen (tror jeg). Men siden det er laptop, tviler jeg på at du har alle disse valgene. Noen bærbare kan bruke mikrofon inngangen slik at du får quadsound (fire høyttalere), men du vil fremdeles mangle center. Hvis du skal bruke anlegget på bærbare, ville jeg investert i et USB lydkort som har overgang til optisk.

 

Jeg har selv Z-5450 og har mulighet til å få Dolby Digital Sourround uansett hvilket inngangs signal jeg har, men dette er emulert lyd. Tar jeg der i mot lyden via optisk og setter på DVD eller HD materialet, så får jeg "ekte" surround :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. :cool: Har du link til et anbefalt lydkort? Er ikke aktuelt dersom dette er alt for dyrt.

 

Lurer fortsatt på hva jeg må gjøre for å få det til å virke sammen med tv(ps3, riks tv) :whistle:

 

Du må ha en optisk kabel, slik du ser du har som utgang bak PS3n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...