Gå til innhold

Hvor stor cpu på abit kt7a raid (gammelt)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tull.

 

jeg har i en periode brukt min xp1800 på KT7-RAID (og det var ikke kt7A engang). fungerte utmerket. fikk dog ikke kjørt den på full hastighet pga begrensninger multiplier begrensning.

 

oppdater til nyeste bios!

 

Åja, det er tull det ja? Jeg har hatt både KT7-R, KT7A-R begge med rev. 1.2 og 1.3, kun 1.3 som vil gå skikkelig.

 

Kan du være så grei å sjekke hvilken rev. hovedkortet ditt er før du uttaler deg, i det minste være så oppegående at du leser hva Abit selv skriver om den saken...? Takk

Lenke til kommentar
tull.

 

jeg har i en periode brukt min xp1800 på KT7-RAID (og det var ikke kt7A engang). fungerte utmerket. fikk dog ikke kjørt den på full hastighet pga begrensninger multiplier begrensning.

 

oppdater til nyeste bios!

 

Åja, det er tull det ja? Jeg har hatt både KT7-R, KT7A-R begge med rev. 1.2 og 1.3, kun 1.3 som vil gå skikkelig.

 

Kan du være så grei å sjekke hvilken rev. hovedkortet ditt er før du uttaler deg, i det minste være så oppegående at du leser hva Abit selv skriver om den saken...? Takk

Jeg driter nå langt f i hva Abit sier om saken. Selv har jeg et Abit KT7 v1.02 som jeg kjørte en XP2100+ T-bred B på. Må da merkes at multiplier var omtrent det dobbelte av hva jeg valgte. Kjørte CPU'en på ca. 2450Mhz og dette var dønn stabilt.

Du sier vi skal lese hva Abit selv sier om saken, tror du virkelig blindt på alt produsent sier?

Lenke til kommentar
det er ikke til meg.. det var en kompiss som spurte meg, men greit nok

 

men så var det dette da =) hva er forskjellen på tb A og B.. og hvordan ser man det?

Det er veldig få om ikke ingen t-berd A igjen på markedet. T-bred B er bedre til å overklokke og er en anelse kjøligere enn T-bred A.

Kjøper du en XP1800 så tror jeg sjansen er stor for å få en t-bred B.

 

Du kan se forskjellen på steppingen på prosessor. Og før kunne du se det på produktnavnet før du kjøpte prosessoren, men dette er nå litt vanskeligere, siden T-bred B også har begynt med 1,5v Vcore.

Lenke til kommentar
tull.

 

jeg har i en periode brukt min xp1800 på KT7-RAID (og det var ikke kt7A engang). fungerte utmerket. fikk dog ikke kjørt den på full hastighet pga begrensninger multiplier begrensning.

 

oppdater til nyeste bios!

 

Åja, det er tull det ja? Jeg har hatt både KT7-R, KT7A-R begge med rev. 1.2 og 1.3, kun 1.3 som vil gå skikkelig.

 

Kan du være så grei å sjekke hvilken rev. hovedkortet ditt er før du uttaler deg, i det minste være så oppegående at du leser hva Abit selv skriver om den saken...? Takk

Jeg driter nå langt f i hva Abit sier om saken. Selv har jeg et Abit KT7 v1.02 som jeg kjørte en XP2100+ T-bred B på. Må da merkes at multiplier var omtrent det dobbelte av hva jeg valgte. Kjørte CPU'en på ca. 2450Mhz og dette var dønn stabilt.

Du sier vi skal lese hva Abit selv sier om saken, tror du virkelig blindt på alt produsent sier?

 

Jeg tror ikke blindt på hva produsenter sier, jeg har alltid vært nysgjerrig; ergo jeg prøver selv først...

I dette tilfellet HAR jeg prøvd først med to kort, ingen av de fungerte, ergo jeg konkluderte med at i de fleste tilfeller går det faktisk ikke... Det stod btw hos de største nettbutikkene også at du ikke måtte kjøpe XP CPU til dette kortet "prior to rev 1.3", komplett var også en av de norske som advarte...

Hva du får til og ikke til er opp til deg, jeg står for det jeg skrev, og; hvis det ikke fungerer; don't say I didn't warn you...

Lenke til kommentar

feil fusion, det skal ikke gå i teorien, men det går som oftest i praksis :smile:

 

men vær nå sikker på at du har SISTE versjon av bios. dette er viktig!

 

og lås opp prosessoren, så høy mp ikke stopper deg.

 

mener også at det var visse "triks" noen brukte som ikke fikk det til. måtte slå av og på maskinen noen ganger til hovedkortet klarte å gjenkjenne prosessoren skikkelig.

Lenke til kommentar
feil fusion, det skal ikke gå i teorien, men det går som oftest i praksis :smile:

 

men vær nå sikker på at du har SISTE versjon av bios. dette er viktig!

 

og lås opp prosessoren, så høy mp ikke stopper deg.

 

mener også at det var visse "triks" noen brukte som ikke fikk det til. måtte slå av og på maskinen noen ganger til hovedkortet klarte å gjenkjenne prosessoren skikkelig.

Selv gjorde jeg ingenting fysisk på hovedkortet eller CPU for å kjøre 2450Mhz med mitt gamle KT7. Stod bare Unknown CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...