Gå til innhold

Wanted: Gamer pc til 12k

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har planer om å investere i en stasjonær pc og lurte på om noen kunne hjelpe meg å finne en god pc til max 12k (med eller uten skjerm, spiller ingen rolle). Jeg har aldri bygget pc før men er åpen for det hvis det er mer lønnsomt og effektivt.

Pc-en skal være egnet til gaming og ønsker en god pc over lengre tid som kan kjøre nyere spill til en ganske så høy kvalitet. Har lest litt på andre lignende topics og det bør nevnes at jeg ikke aner hvilket komponenter som passer sammen så hvis noen kan sette opp en ferdig pakke så hadde jeg satt stort pris på det.

Takker for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Grunnoppsettet på:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

er ganske så bra:

• Antec Three Hundred Midi Tower Black Fans: 1x 140mm Top, 1x 120mm Rear, 2x USB, Audio
  • Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, OEM
  • Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7
  • Antistatic Armchain 180cm

Men kjøp også:

• Samsung F3 1 TB
  • GeForce GTX 465 1GB PhysX CUDA
  • Microsoft Windows 7 Ultimate NO OEM, 64bit
  • Corsair TX 750W PSU
  • Corsair A50 CPU Kjøler

Klarer du å få alt dette til ca 12 000 -13k kr, er det godt kjøpt, amentio/netshop har hentelager, ofte tilbyr varene til nettpris om du venter 2-3 dager på at varene kommer i butikk.

Angående hovedkort, får noen andre, svare på, hadde satset på ASUS med USB3, Esata, Sata 600 etc.

Hvilken hovedkort på Socket 1366 som er best på overklokking er noe å se etter.

Angående DVD brenner/Blueray leser bør du velge selv, best er sony eller pioneer.

AMD pakken:

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Hovedkort bør du høre litt med de andre, har ikke testet DDR3 ennå.

Strømforsyningen + kabinettet bør gå til begge, ATX.

Kjøleren og harddisken også operativsystemet bør heller ikke by på noen problem.

Nå er nok i7 950 lang kraftigere i de fleste spill i dag, men X6 1090T gjør det ennå bedre på mye multitasking, om du driver med veldig mye forskjell er ikke X6 1090T dårlig alternativ.

En intel SSD 160 GB vil nok sprenge budsjettet på 12000 kr, men noe å vurdere, om du skal ha mye programmer i oppstarten, og ikke har tid å vente på at maskinen startet flere programmer på en gang.

Endret av LMH1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...