Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gjevnlig BSOD i Windows 7, noen som har peiling ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

 

Sitter her og klør meg i håret og skjønner ikke hvorfor maskina krasjer med jevne mellomrom.

 

Kjører full scan med AdAware Free og Avast AV Free nå, ingen infeksjoner funnet.

 

Oppsett :

 

Gigabyte P55-USB3

Intel i5 650

Ati HD 4850

OCZ 3G 1333 x4 (8gb totalt)

Intel X25 systemdisk.

Windows Home Premium x64

Nexus 500w PSU

 

Noen som kan hjelpe meg å feilsøke hva som kan være galt?

Kan det rett og slett være PSU som er for svak, da ?

 

Tips/forslag mottas med takk :)

 

-Anders-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved BSOD er det vanligvis #1 Drivere, #2 Ødelagt komponent og #3 Virus og annen Malware.

Så jeg ville først kontrollert om du har alle oppdateringer fra Windows Update og at du bruker de nyeste og orginale driverene.

Skrevet

Har nettopp oppdatert alle drivere, men kan prøve å oppdatere alle på nytt, jeg. :)

 

Bruker AdAware, Avast! og Malwarebytes` Anti-Malware nå, for å sikre meg mot sånn sjit.

 

Komponentene har fungert fint i flere måneder nå, så det er litt rart om det plutselig skulle være noe som er defekt, synes jeg.

 

Hva slags feilkode får du?

 

Håper denne hjelper litt, jeg har ikke peiling på feilsøking i slike koder, desverre;

 

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

- <System>

<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />

<EventID>41</EventID>

<Version>2</Version>

<Level>1</Level>

<Task>63</Task>

<Opcode>0</Opcode>

<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2010-10-10T22:42:59.989611400Z" />

<EventRecordID>13626</EventRecordID>

<Correlation />

<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />

<Channel>System</Channel>

<Computer>Admin-PC</Computer>

<Security UserID="S-1-5-18" />

</System>

- <EventData>

<Data Name="BugcheckCode">80</Data>

<Data Name="BugcheckParameter1">0xfffff6fb01ffbe38</Data>

<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>

<Data Name="BugcheckParameter3">0xfffff800034cf2e2</Data>

<Data Name="BugcheckParameter4">0x5</Data>

<Data Name="SleepInProgress">false</Data>

<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>

</EventData>

</Event>

Skrevet

Søkte litt rundt på nettet og fant en kar som har samme problem (en av en hel del, dog).

Han fikk tips om å avinstallere en fil som Daemon-Tools bruker, så jeg har da også gjort det samme.

 

Skal komme tilbake til tråden om/når ny BSOD kommer :)

 

Hjertelig takk for forslag!

 

-Anders-

Skrevet

Her er feilen du opplever - samt råd for hvordan du kan gå frem for å systematisk eliminiere den:

http://www.sevenforums.com/crash-lockup-debug-how/35349-stop-0x124-what-means-what-try.html

 

Desverre er akkurat denne feilen av en mer skjelden type som ikke gir så mye spor å gå etter for å finne årsaken, så utenom rådene som står på den siden så har jeg ingenting mer å legge til. Lykke til.

 

-Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...