Åsmund Skrevet 9. oktober 2010 Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Hei. Jeg bruker include for å inkludere innholdet i sidene men resultatet er at hver gang jeg bruker $page=$_GET['page']; så henter den alt innholdet og legger det i url-en flere ganger. url-en ser slik ut: http://fileserver//nhobby/admin.php?sid=a461701989c7637ca33ba99e7d101828&page=create&page=createcs&page=museum/admintest&page=createcs&page=museum/admintest&page=createcs&page=create&page=museum/admintest&page=createcs&page=create //Linken <a href="admin.php?<? echo $_SERVER['QUERY_STRING'];?>&page=museum/admintest">InterM.Admin</a> //include $page=$_GET['page']; if ($page) { include ($page.".php"); } else {echo "siden finnes ikke";} Dette fungerer men, hvordan kan jeg løse det slik at det ikke ser så rart ut i url feltet? Takker for hjelp Endret 9. oktober 2010 av Åsmund
Thomas. Skrevet 9. oktober 2010 Skrevet 9. oktober 2010 Du burde kjøre linken fra root. Altså, legge til / foran (kommer ann på hvordan mappestrukturen din er). Prøv <a href="/admin.php?<? echo $_SERVER['QUERY_STRING'];?>&page=museum/admintest">InterM.Admin</a>
Åsmund Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Skrevet 9. oktober 2010 Pga mappestrukturen måtte jeg da legge til /nhobby/ <a href="/nhobby/admin.php?<? echo $_SERVER['QUERY_STRING'];?>&page=museum/admintest">InterM.Admin</a> Resultatet var det samme. Jeg har fulgt guiden her: http://www.youtube.com/watch?v=62h6Wr7heXk&p=E59FBF194A4D6BA7&playnext=1&index=10 og i tilleg lagt til SID. Jeg kan prøve å fjerne SID og se om det lager problemet. I morgen, elns.
Kagee Skrevet 10. oktober 2010 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Først av alt: Du må for <deity of your choice>'s skyld se Dynamic pages (Security update). Det er litt skummelt at denne phpacademy-personen måtte bli "minnet på" det gapende sikkerhetshullet i den orginale koden sin. Jeg er ikke engang helt enig i måten han løser problemet, men det er bedre enn det som var. Du printer jo ut QUERY_STRING og så legger du på noe på slutten. Det er jo QUERY_STRING (som inneholder alt etter ? og før #) du klager på at blir større. Kode 1: <a href="admin.php?<? echo $_SERVER['QUERY_STRING'];?>&page=museum/admintest">InterM.</a> Når du åpner siden admin.php direkte, vil denne Kode 1 resultere i at den følgende HTML-koden inkluderes på siden: <a href="admin.php?&page=museum/admintest">InterM.</a> Når du nå klikker på denne linken, vil du bli sendt til siden admin.php?&page=museum/admintest. Nå denne siden åpnes, vil Kode 1 generere denne HTML-koden: <a href="admin.php??&page=museum/admintest&page=museum/admintest">InterM.</a> Slik vil det fortsette. Når du klikker på den sammen linken igjen, vil du komme på en side der page=museum/admintest er inkludert tre ganger. Jeg går ut ifra at det du egentlig er interresert i å inkludere er SID, men når du skriver ut $_SERVER['QUERY_STRING'] blir query-stringen med, ikke bare SID. Denne koden burde gjøre det du er på jakt etter: <a href="admin.php?sid=<? echo $_GET['SID'];?>&page=museum/admintest">InterM.</a> Endret 10. oktober 2010 av Kagee
Åsmund Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Skrevet 10. oktober 2010 Takk Men jeg får ikke tak i sid. Resultatet er http://fileserver//nhobby/admin.php?sid=&page=museum/admintest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå