Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Frustrerende problem med Komplett gamer premium i70 pc


Anbefalte innlegg

Hei,jeg kjøpte meg en ny stasjonær pc hos komplett.no,en Komplett Gamer Premium i70 med i7 930,Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB,Corsair HX 1000W PSU ATX,ASUS P6T Deluxe V2, X58,2 stk XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5,Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB,Corsair SSD Nova Series 2,5" 64GB,og windows 7 ultimate norsk 64bit.Da jeg hadde fått pcn hjem så skulle jeg starte den men det er Ingen bilde på skjermen.Jeg testet med å gå over alle delene,testet med ett skjermkort,med flere skjermer,med en og en rambrikke og med å resette bios,men pcn var fremdeles uten bilde.Så jeg sendte den inn til komplett.Der fikk jeg beskjed om at det var et deffekt skjermkort.Fikk pcn min i dag og da jeg skulle starte den så var Søren med den samme dritt feilen der i gjenn :thumbdown:

Så nå lurere jeg på:Hva i alle dager kan detta være.Jeg åpnet kabitnettet og der var det ene skjermkortet ikke helt fastmontert og den klamma som holder skjermkortet på plass lå løs i pcn.Jeg prøvde å sette det på plass men samme feilen er og bilr der...begynner å lurer på om de er slappe med monteringa der inne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett har etter min erfaring et ganske dårlig rykte på seg når det gjelder å montere maskiner. En venn av meg endte opp med å sende maskinen frem og tilbake 3 ganger før ting fungerte. Er også risikofylt å kjøpe ferdigmonterte maskiner, da det er en betydelig større sjanse for at noe går i stykker i løpet av frakten.

 

Mye bedre, og ikke minst morsommere å kjøpe delene hver for seg og sette de sammen selv. Lærer man litt også :thumbup:

 

En annen ting å merke seg er å sjekke at alt sitter ordentlig FØR du starter maskinen. Om feks skjermkortet eller en RAM-brikke ikke sitter ordentlig i, er sjansen stor for at du får en kortslutningen, eller skader komponentene på andre måter når du slår på strømmen.

 

Ville nok bare ha sendt alt i retur, og forlangt at komplett betaler alle fraktkostnader, samt sjekker at alt fungerer før de sender den tilbake.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Litt av et sammentreff, fikk samme PC idag av komplett,480GTX i7-950 som jeg valgte da.

Skulle skru den på og ingen bilde på skjermen, skal sjekke om alt sitter som det skal nå.

 

Edit: Alt satt som det skal, prøvde igjen, ingen bilde.

Endret av Essem87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...