Gå til innhold

WCH's treningslogg


Anbefalte innlegg

Operetter en treningslogg her for å følge med på min egen utvikling, og samtidig opprette en ansvarsfølelse ovenfor meg selv og de andre sjelene som vil forhåpentligvis følge med her.

 

18 år gammel

163 cm høy

56 kg

 

Målet mitt med denne treningen er å hovedsakelig få mer markerte muskler, samtidig vil jeg også bli sterkere. Siden jeg er såpass lav er ikke mitt mål å bli størst mulig, for en bola dude på min høyde ser latterlig ut. Kroppsidealet er en mellomting av Rafael Nadal og Brad Pitt i Fight Club, dog er jeg klar over at resultatet kan bli annerledes.

 

For tiden bruker jeg Stronglifts 5x5, men om det finnes noe bedre der ute ser jeg gjerne på det. Jeg har ikke peiling på styrketrening, så alle tips tar imot med stor takk :). Hittil har jeg hatt en ordentlig trening:

 

Fredag 01.10.10

 

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Pull-up 5x3

 

Trener på UiO Blindern, så jeg får ikke gjort Inverted Rows. Satser på at pull up vil ha den samme effekten. Treningen i seg selv gikk greit, men siden jeg er i elendig form for tiden har jeg hatt muskelbetennelse i beina siden fredag :blush: Sliter også med ryggplager, men skal få sett en fysioterapeut snarest mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen :)

 

Stronglifts er et ypperlig valg, du vil øke drastisk både i størrelse og styrke hvis du spiser godt!

 

Angående roinga, så ble Stangroing byttet ut med "inverted rows" pga av skaderisikoen, men du finner øvelsen på stronglifts hjemmeside, du burde teste den ut. Barbell Row, så kjører du pull-ups på B-øktene.

 

Lykke til :D

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Da har jeg tatt en skikkelig treningsøkt i dag, selv om den føltes betydelig lettere i forhold til den første.

 

Onsdag 06.10.10

 

Knebøy 5x5

Deadlift 1x5

Overhead Press 5x5

 

Bruker foreløpig 10kgs vektstang, framfor olympisk på Overhead Press pga jeg prøver å utvikle teknikken slik at jeg ikke skader ryggen. Når burde jeg begynne å tenke på øke vekten på stanga? Har noen tips til et par oppvarmingøvelser til Stronglifts?

Lenke til kommentar

Ny treningsøkt i dag, og i dag kjente jeg det skikkelig.

 

Mandag 11.10.10

 

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Stangroing (inverted rows) 5x5

 

Tenker på å begynne å oppjustere litt på benkpressen, da jeg ligger på 5kg i tillegg til stang atm. Knebøyen vet jeg ikke helt med, da jeg kjenner at den er tung. Kanskje best å ta ren stang ut denne uken, og så se hvordan det går på mandag om en uke hvis jeg legger til 5kg. Stangroinga drepte meg, leste på Stronglifts sine sider at den var tung... men dette var over forventing. Fornøyd med dagens treningsøkt, siden jeg sleit med å holde mobiltelefonen mens jeg snakket med en kompis i dag :p

Lenke til kommentar

Nok en treningsøkt i dag, og jeg er ganske fornøyd :).

 

Onsdag 13.10.10

 

Knebøy 5x5

Deadlift 1x5

Overhead Press 5x5

Pull-up 3x12

 

Varmet opp med noe fotball i dag, slik at jeg holder kondisen oppe på et visst nivå. Deadliften var ekstra tung, og jeg sleit med å gjennomføre overhead press-en også. Skal bli artig å trene på fredag, kjenner jeg begynner å bli skikkelig motivert.

Lenke til kommentar

Sure ;)

 

- 15 kg på overhead lift (ikke olympisk stang pga teknikk)

- 20 kg på knebøy (ren stang)

- 25 kg på deadlift (stang + 5 kg)

- 25 kg på inverted rows

- 25 kg på benkpress

 

Har planer om å øke vekten på de fleste øvelsene, fra fredag og utover de to neste treningene. Litt usikker på hvordan jeg gjør det, men skal lese meg opp på dette til neste trening.

Lenke til kommentar

Dagens økt:

 

Onsdag 20.10.10

 

Knebøy 5x5 25kg

Deadlift 1x5 27kg

Overhead Press 5x5 15kg

Pull-up 3x12

 

Sliter fremdeles med overhead pressen, etter tredje serie fikk jeg nærmest krampe i biscepsen. Dette er nok den vanskeligste øvelsen for meg, både teknisk og vekt-messig. De andre har jeg klart å jevne ut, og øker med 2,5kg for hver uke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Markløft pleier å starte på minst 40kg ettersom den må komme seg litt opp fra bakken for at teknikken blir riktig.

Jepps. Mens man driver på med "små" skiver kan det være smart å sette stangen på et par vektskiver sånn at man når samme høyde som med de store skivene. Ellers blir det fort mye tyngre (og for de fleste teknisk styggere).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Da var jeg i gang igjen:

 

Mandag(21.02.11) :

 

Knebøy 5x5 20 kg

Benkpress 5x5 25 kg

Stangroing 5x5 25 kg

 

Onsdag: (23.02.11):

 

Deadlift 1x5 40kg

Overhead Press 5x5 15kg

Bicepscurl 5x5 17,5kg

Sidehev 5x5 6kg

Benkpress 5x5 25 kg

Stangroing 5x5 25 kg

 

Knebøy føles mye vanskeligere enn før, og nå ble jeg bare utrolig støl og slet med å gå. Trente bare overkropp onsdag, så tenkte jeg skulle ta litt ekstra i. Det føltes bra der og da, men jeg var ikke i stand til å trene på fredag pga stølhet.

 

Har tenkt å ta en del svømmetrening i to måneder nå, hvordan skal jeg tilpasse dette 5x5 programmet mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...