seitn Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 har kjøpt meg acrtic silver og tenkte jeg skulle smøre litt på GPU'en min. det er en stund siden jeg leste her om et problem som kan dukke opp ved for lite kjølepasta på GPU'en; skjermbildet fryser til i resurs krevende spill osv. det jeg lurer på er om det er noen guide her på HW.no sine sider. selgeren sa at det eneste jeg trenger å gjøre er å presse ut en liten dråpe fra tuben og smøre det litt utover og så presse ut enda en liten dråpe og sette på vifta og alt det der. jeg er ingen ekspert med HW og har aldri gjort dette før. videre info om kortet mitt: gainward, 64MB GF4 ti4200 (gold sample/pack). Mvh Seitn
Muffinman Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Det var oppstyr rundt en serie Gainward ti4200 - kort i fjor høst. Da var det imidlertid ikke mangel på kjølepasta som forårsaket feil, men en defekt med selve kortet (kondensator). Gainward gikk ut med pressemelding angående dette. Bygde faktisk en maskin selv med dette kortet, og det måtte senere byttes. Hvis maskina fryser og du får masse farger og mønstre på skjermen, kan det nok være at du har et av disse kortene. I så fall bør du ikke rote med goop og greier da dette er en garantisak. Fikler du med kortet vil jo ikke garantien gjelde mer. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=5...heldige+som+har
vidarkri Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Hvor gammelt er kortet ditt? Og hvordan ser skjermbildet ut når den fryser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå