Gå til innhold

Det jødiske spørsmålet -Dr Toby Martin


pk2010

Anbefalte innlegg

Tar for seg jødenes rolle bak afrikanske borgerretighets-bevegelser i Amerika, Jødenes rolle i slavehandel og mye annet.

 

Meget fornøyelig prat rett fra hjerterota. inneholder bl.a De harde kalde fakta om slaveriet og hvordan Martin Luther King ble styrt av en jødisk interessegruppe.

 

http://www.youtube.com/watch?v=kAFhYEiwldc

 

http://www.youtube.com/watch?v=9mDMcRUg4YM&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=u64SK0NWXM4&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=joZ9YD9yOzQ&feature=related

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Lars, jeg BER for at den siste setningen var ironisk.

Jeg er for en to-statsløsning og ikke prøv å kalle meg anti-semitt, men det er umulig å kalle Israels politikk i Midtøsten for rettferdig. Den staten driver undertrykkelse som minner skremmende mye om det jødene selv ble utsatt for under krigen.

 

Jeg tror ikke du tuller med det du sier, du vet bare ikke bedre enn å falle for "CNN-metoden". Den går ut på at palestinske terrorister sender raketter fra bygninger med mange sivile. De vil vise døde babyer på TV for resten av verden, et godt eksempel er da CNN. Og metoden virker. Men vær så snill, før du dømmer så prøv å se konflikten fra to sider.

 

Oberst Richard Kemp er en britisk ekspert som slåss sammen med NATO tropper, han sa at ikke noe land i historien har gjort så mye for å hindre sivile tap som Israel.

 

Jeg kaller deg ikke antisemitt, tostatsløsningen er heller ikke noe Israel er imot, det var jo det som var planen i 1947, men desverre nektet palestinerene å akseptere en jødisk stat.

 

Heldigvis fikk jødene staten sin, og det samme kan palestinerene hvis de kan lære seg å anerkjenne Israels rett til å eksistere.

Lenke til kommentar

Sa jeg at de av palestinerne som er militante, Hamas f.eks., var noe bedre?

Nei. De er like ille de, som avfyrer raketter fra sivile områder for å treffe sivile israelere.

Jeg har ingen medlidenhet med dem, slik at vi har det avklart.

 

De jeg har medlidenhet med er de hundretusener av sivile palestinere som i 1947 ble fratatt sine landområder. Israel ble opprettet av FN, med USA i spissen, for å betale Vesten sin moralske gjeld til jødene. Per FN sine egne lover skal et folk ha bodd fast i et område i minst 500 år før de kan gjøre krav på det som sitt eget land, og jødene ble som helt folk fordrevet fra Palestina i 70 e.Kr. Etter det har det ikke vært noen langvarig jødisk stat i området.

 

Så Israel har ikke lovfestet rett til liv, men mtp. det jødene har gjennomgått er jeg helt enig i at de trenger/fortjener en. At den ble opprettet med militærmakt slik den ble var et enormt feilskjær. Det blir aldri fred ved å krige for det.

 

Det eneste som i dag hindrer full krig i området er at USA holder sin hånd over Israel. Uten USA ville ikke Israel eksistert. Jeg håper inderlig at jøder og muslimer kan finne fred, men historien viser det kan bli vanskelig. Det Hellige Land har alltid vært et konfliktområde, og vil nok forbli det i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Sa jeg at de av palestinerne som er militante, Hamas f.eks., var noe bedre?

Nei. De er like ille de, som avfyrer raketter fra sivile områder for å treffe sivile israelere.

Jeg har ingen medlidenhet med dem, slik at vi har det avklart.

Godt, da er vi enige her.

 

De jeg har medlidenhet med er de hundretusener av sivile palestinere som i 1947 ble fratatt sine landområder. Israel ble opprettet av FN, med USA i spissen, for å betale Vesten sin moralske gjeld til jødene. Per FN sine egne lover skal et folk ha bodd fast i et område i minst 500 år før de kan gjøre krav på det som sitt eget land, og jødene ble som helt folk fordrevet fra Palestina i 70 e.Kr. Etter det har det ikke vært noen langvarig jødisk stat i området.

Palestinerene som flyktet fra Israel da araberlandene angrep landet på alle kanter er alle over 60 år gamle nå, og de har fått barn og barnebarn. La oss si at den gjennomsnittlige fødselsraten til de palestinske flyktningene er to barn per familie. Da får vi dobbelt så mange flyktninger bare av det. Så fødes barnebarna som tredobler antall flyktninger. Siden alle disse blir kalt flyktninger vil altså tre ganger så mange flyktninger vende tilbake, og det vil bli et arabisk flertall i Israel. Jødene blir en minoritet i deres eget hjemland. Syns du dette er rettferdig? Det syns ikke jeg.

 

Fødselsraten er høyt sannsynlig en del høyere enn bare to barn per familie, bare så det er sagt.

 

Så Israel har ikke lovfestet rett til liv, men mtp. det jødene har gjennomgått er jeg helt enig i at de trenger/fortjener en. At den ble opprettet med militærmakt slik den ble var et enormt feilskjær. Det blir aldri fred ved å krige for det.

Du tror jødene ønsket krig? De har ikke gjort annet enn å forsøke å skape fred, men med alle islamistorganisasjonene blir dette en svært vanskelig oppgave for Israel å fullføre. Alle krigene Israel har kjempet har vært forsvarskriger. Territoriumene de har lovlig annektert har de full rett på inntil grensene blir avtalt i forhandlinger.

 

Det eneste som i dag hindrer full krig i området er at USA holder sin hånd over Israel. Uten USA ville ikke Israel eksistert. Jeg håper inderlig at jøder og muslimer kan finne fred, men historien viser det kan bli vanskelig. Det Hellige Land har alltid vært et konfliktområde, og vil nok forbli det i overskuelig fremtid.

USA tilbyr Israel god støtte, ja. Hva er galt med det? Mange hevder at Israel ikke ville eksistert uten USA, men det kan ingen vite sikkert. Jeg tror de hadde hatt en utfordring, men det ville fortsatt ikke vært umulig. eks-sovjet var veldig for opprettelsen av en jødisk stat, de hjalp til de også.

 

Så lenge islamister fins vil det aldri bli noen langvarig fred i Midtøsten, men sånn er det. Min personlige mening er at islam er en møkkareligion fordi den kan brukes til å støtte terror.

 

Jeg tror og håper at situasjonen vil bli lysere hvis en palestinsk stat blir opprettet. Men det sitter fortsatt en del kjepper i hjulene for disse avtalene - desverre. Vi får bare følge med og håpe på det beste. :)

Endret av Lars ikke L4r5
Lenke til kommentar

Det du tar opp med fødelsraten er eksakt grunnen til at Israel fortsetter slik de gjør. Siden de har dårlig erfaring med å være en minioritet gjør de absolutt alt de kan for å at Israel skal ha en konstant overveldende flertall av jøder. Dette kalles diskriminering, når man på grunnlag av raase/folkeslag/religion forskjellsbehandler mennesker. Burde ikke jødene heve seg over slikt? Eller vil et barn som ble sparket igjen sparke sine barn, slik at historien gjentar seg?

 

Jeg tviler på at Israel ønsker krig, men de ønsker helt klart landområdene de skaffet seg gjennom krig. At de lovlig har annektert landområder er jeg totalt uenig om, Golanhøydene ble okkupert utelukkende fordi de er strategisk viktige og blokkaden mot Gaza rammer såp mange sivile at man knapt kan kalle det "collateral damage" som amerikanerne så fint kaller det. At det å hindre Hamas i å få våpen er greit, men når det skader sivile i så stort omfang? Det er bak mål.

 

Sovjet var like fiendtlig innstil mot jøder som Vesten var før andre verdenskrig. Stalin var bare smartere og kalte dem inn i hæren som kanonføde sammen med resten av folket. Sovjet, USA og Europa var for opprettelsen av Israel for å betaling for det moralske sviket de hadde begått mot jødene. Ingen nasjoner likte jøder den gangen dessverre, de har vært et enormt plaget og forfulgt folk gjennom historien.

 

Hør på hva du selv sier: "Min personlige mening er at islam er en møkkareligion fordi den kan brukes til å støtte terror." Du er kristen! Var ikke Jesus budskap at man skulle vise nestekjærlighet og leve sammen i fred og fordraglighet? Man må utvise toleranse. Ja, det er islamister som misbruker religionen islam for å drive krig. Men hva gjorde ikke de kristne? Korstogene, som fremstilte arabere som djevler, å drepe en muslim var en gudsvederkvegende gjerning! Vi, i betydningen vestlige og/eller kristne, var ikke det spor bedre. Ja, det er 1000 år siden, men vi har hatt industrialisering, modernisering, et vell av oppfinnelser, nye tankeset og utviklinger. Dette området, med mange nasjoner og kulturer, har ikke det. Å generalisere så grovt ved å kalle en religion for en møkkareligion bare fordi et fåtall av de som praktiserer den misbruker den er horribelt, og strider klart mot alt Vesten skal stå for.

 

Det inngir ikke respekt når et land undertrykker en minioritet av befolkningen. Nazi-Tyskland prøvde, verden lot dem få betale. Jeg tror ikke historiens dom over Israel kommer til å være mye mildere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...