Gå til innhold

Nettverk med begrenset tilgang.


Anbefalte innlegg

har en belkin trådløs og internett fra canal digital. Har nettopp ogradert hastigheten til 12/2,5 fordi det var flere pc som brukte nettet sammtidig.

Men problemet er at hver gang flere enn to maskiner prøver og koble seg til nettet får vi meldingen Begrenset tilgang til internett. Dette skjer bare når jeg setter passord på trådlåsen ikke når den er åpen. Dessuten er det bare en maskin som får topp hastighet altså 12 mbps de andre får veldig lavere hastighet ca 0,9 mbps. alt det skjer når jeg løser trådløsen ikke hvis den er åpen.

Forslag til hvordan jeg kan fordele likt hastighet til alle fire maskinene.

 

Får denne meldingen også.

IP-adresskonflikt.

En annen datamaskin på dette nettverket har samme IP-adress som denne maskinen..bla bla...

Endret av Erik_shs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å resette router. Det høres ut som det er problem med trådløsrouteren din.

Du resetter den ved å stikke en pennespiss inn i det lille hullet ved strømkontakten i >10 sek.

Hjelper ikke det, så se om du finner nyere firmware til den. Kan være en dårlig flash.

Har restartet bden flere ganger. Men det hjelper ikke. Hvordan finner jeg ny firmware til routern?

Lenke til kommentar
Får denne meldingen også.

IP-adresskonflikt.

En annen datamaskin på dette nettverket har samme IP-adress som denne maskinen..bla bla...

 

Det ser ut som om du får avgrensa tilgang fordi to datamaskinar deler same IP-adresse, noko som ikkje går an. Reknar med at du får utdelt dynamisk IP via DHCP? Du kan prøve å setja statiske IP-adressar for alle maskinane som skal verta kopla til ruteren, og sjå om det går betre då.

 

Viss du ønskjer å fordela lina likt mellom dei fire maskinane, kan du ta ein titt på Netlimiter-programmet. Det ser ut til å vera standarden på slike operasjonar for heimebrukarar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...