Gå til innhold

Nyhetscript uten mysql


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel siden jeg går ut ifra at du har lyst til å lære deg PHP så skal jeg peke på funksjonene du trenger (i rekkefølge)

 

open_dir(), while(), read_dir(), fopen(), fgets(), echo(), fclose(), close_dir().

 

Med dette verktøyet så kan du åpne en katalog, lese igjennom alle filene, åpne og lese innholdet i filene, skrive ut filene, lukke filene og lukke katalogen.

 

Nærmere forklaring til funksjonene finner du på php.net.

Lenke til kommentar

Hei igjen jeg lurte på on noen andre bruker denne nyhetscripten.

 

jeg har et lite problem jeg har for mange nyheter på forside vet noen om hvordan jeg kan fikse det slik at det er bare 5 eller 10 nyheter på forside mens de andre kan man se fra arkivet.

Lenke til kommentar
Hei igjen jeg lurte på on noen andre bruker denne nyhetscripten.

 

jeg har et lite problem jeg har for mange nyheter på forside vet noen om hvordan jeg kan fikse det slik at det er bare 5 eller 10 nyheter på forside mens de andre kan man se fra arkivet.

Har du hørt om spørsmålstegn? :p

Det kommer ann på hvilket av de scriptene du bruker, det...

Lenke til kommentar

Cute News:

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

General

 

when showing news/headlines/archives you can use $number = x; to limit the to x the number of maximum showed news on one page. If you use $number, "next >>" link to remaining news will be displayed.

 

when you want to display news and headlines on one page and want when a headline is clicked, the article to be displayed on the place of the news you must use $static_headlines = TRUE; before including headlines.

 

Showing Active News

 

<?PHP

include("./path/to/show_news.php");

?>

 

 

Showing Headlines

 

<?PHP

include("./path/to/show_headlines.php");

?>

 

Showing Archives

 

<?PHP

include("./path/to/show_archives.php");

?>

 

Showing 5 Latest News

 

<?PHP

$number = 5;

include("./path/to/show_news.php");

?>

 

Showing 8 Latest Headlines

 

<?PHP

$number = 8;

include("./path/to/show_headlines.php");

?>

 

Showing All Headlines And The Latest News Article On One Page

 

<?PHP

$static_headlines = TRUE;

include("./path/to/show_headlines.php");

 

$number = 1;

include("./path/to/show_news.php");

?>

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Remember that:

 

in all of the above examples you must replace ./path/to/... to with your path where you installed CuteNews.

in most cases when you include news and headlines in one page, you must use $static_headlines = TRUE; .

if you have any problems, you can always go to our support forums and we'll be more than glad to help you

 

mvh

Snurre

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...