Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gjentatte blue screens og random freezes.


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har i det siste ukene hatt problemer med gjentatte bluescreens og at pc'en min fryser. Dette skjer både under heavy load og ved enkel surfing på internett.

 

Tenkte jeg først kunne vise dere min pc spec:

 

Motherboard: ASUS P5N-D

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00GHz

GPU: Gigabyte nVidia GeForce GTX 260

Minne: 4gb Corsair DDR2

 

Det varrierer om jeg får shutdown og restart med melding om Bluescreen error etter startup, eller om jeg rett og slett bare får en freeze og må rebote pc'en manuelt. Noen ganger når jeg prøver å rebote manuelt får jeg ikke noe bilde, men pcen avgir 1 lang pipe lyd, etterfulgt av 3 korte pipelyder.

I følge diverse kilder på internett viser det seg at hovedkortet mitt (ASUS P5N-D) avgir disse pipelydene når det ikke er noe grafikkort eller når det er et såkalt; "Bad Video RAM" Hær er en Link til en kilde om beep coden.

 

Hvis jeg så skrur av strømmen og venter i et lite minutt eller to og prøver å boote igjen så funker det. Tenkte først at dette kunne ha noe med overoppheting av GPU'en men speedfan viser at temp ikke er mye over 60 grader, noe som ikke er spes høyt for GTX 260?.

 

Har også lastet ned de nyeste driverene til grafikkortet mitt, men det utgjorde ingen forskjell. Skal også sies at ingen av komponentene i pc'en min er overklokket, alle er på factory settings. Har også kjørt registry clean up, virus scan checks og spyware removal tools, og ingen av disse viste noen spesielle problemer.

 

Håper noen kunne hjelpe meg med dette kjedelige problemet. Hvis dere trenger mer info om pc komponenter el. så er det bare å spørre, så skal jeg prøve på best mulig måte å svare, da min pc kompetanse ikke er av høyeste kvalitet.

 

På forhånd takk for all hjelp.

Endret av Lappyo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...