Gå til innhold

Får ikke lagret til htdocs (Notepad++)


Lars-H

Anbefalte innlegg

Hei

Driver med php nå, og bruker XAMPP til Apache lokalt. Filene må da ligge i xampp/htdocs/ for at jeg skal få de i localhost i browseren. Men når jeg skal lagre filene i htdocs kommer meldingen "Please check whether if this file is opened in another program" og jeg får ikke lagret (bruker notepad++). Noen som vet hva "feilen" er?

 

Det går helt fint å lagre til f.eks på mine dokumenter, og kopiere til htdocs-mappa (selv om det kommer opp sånn "Windows trenger din tillatelse...osv"-melding), men dette er ganske tungvindt i lengden.

 

Bruker (desverre) Win Vista.

 

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å stoppe webserveren, evt prøvd å editere denne filen rett etter du har startet maskinen før du har startet webserveren for første gang?

 

Trodde ellers det skulle finnes noen freewareprogrammer som lot deg se hvilket program som holdt på filen. Søker du litt så finner du gjerne noe.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å stoppe webserveren, evt prøvd å editere denne filen rett etter du har startet maskinen før du har startet webserveren for første gang?

 

Trodde ellers det skulle finnes noen freewareprogrammer som lot deg se hvilket program som holdt på filen. Søker du litt så finner du gjerne noe.

Takk for svar!

Prøvde førstnevnte nå, fortsatt samme melding. Så dermed kan vi vel utelukke XAMPP.

 

Unlocker finner hvertfall ingen programmer/prosesser som bruker filen heller.

 

Har det noe å si at mappa ligger i C:/Program files/ ? At undermapper der har andre rettigheter enn ellers?

 

EDIT:

Jeg reinstallerte (XAMPP Lite denne gangen), rett på C: og da virker det! Så nå er det i orden:)

Endret av Lars-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...