Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sliter litt med angst..


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sliter rett og slett med angst, nærmere bestemt kreftangst. Det går nesten ikke en dag uten at jeg plutselig kan tenke at jeg har kreft. Dette kommer spesielt i perioder når jeg er veldig trøtt å sliten etter mye studie og mye arbeid. Jeg har vært hos legen og sjekket meg flere ganger, og hver gang jeg går derfra er jeg lettet og glad for at mistanken min er avkreftet. Neste gang jeg blir sliten psykisk kommer tankene tilbake, og da blir jeg misfornøyd med sjekkene legene gav meg i første omgang,samt tenker at jeg kan jo ha fått dette i mellomtiden. En blodprøve samt å sjekke testiklene mine kan ikke utelate alle former for kreft. Dette er veldig tungt og slitsomt, da tankene er forferdelige, samtidig som det hemmer mitt sosiale liv. Jeg føler hele tiden at jeg må være supersnill med alle sammen og gjøre alt alle ber meg om, fordi jeg vil at de skal huske meg som en fantastisk person, og jeg kan jo tross alt ha/få kreft og dø rimelig snart. Samt at jeg selvsagt føler meg veldig hypokonder, noe som igjen gir meg et lite kjekt stempel.

 

Jeg merker nå at tankene kommer tilbake, sakte men sikkert, og begynner på ny å oppta store deler av hverdagen min. Det jeg lurer på er om noen kanskje har noen tips til hvordan jeg kan få disse tankene vekk, før de kommer for fult? Noen som har erfaringer eller lignende med noe lignende? Legene pleier å le litt av meg(noe jeg forsåvidt syns er koselig:p for det viser at jeg har tatt veldig feil) når jeg sier symptomene mine og at jeg er redd for kreft. Allmenntilstanden min er veldig fin. Røyker ikke, drikker sjelden, har langt i fra gått ned i vekt, har god matlyst etc etc. De sier da at hvis jeg hadde hatt kreft hadde jeg "sett sykere ut". men hadde jeg virkelig det? til og med i begynnerfasen? Det er vel tross alt vikit gå finne utav det med en gang, for å ha best sjanser?

 

Off, slitsomt dette.

 

Setter stor pris på svar som kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemic symptoms: weight loss, poor appetite, fatigue and cachexia (wasting), excessive sweating (night sweats), anemia and specific paraneoplastic phenomena, i.e. specific conditions that are due to an active cancer, such as thrombosis or hormonal changes.

 

Som du ser over, har du ingen av de vanligste symptomene som angår almenntilstanden osm kan tyde på kreft (symptomene kan være på en rekke andre ting og).

Siden du sliter emd angst antar jeg du har en solid motivasjon til å finne ut mer om kreft, så jeg vil anbefale deg å lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/Cancer

Skal man ha generell kunnskap, les wikipedia, engelsk versjon. Men ja, bestill time hos psykolog. Du ringer dem, de ringer ikke deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...