Gå til innhold

OpenGL 1.2 og høyere under windows


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

 

Jeg driver å prøver meg på OpenGL og har allerede laget et par små programmer med fixed functinallity pipeline. Problemet oppstår når jeg bruker funksjoner som ikke er en del av windows sin implementasjon av OpenGL. For å løse dette problemet bruker jeg GLee, men noen av funksjonene virker ikke til å fungere i det hele tatt. For ekempel etter kallet glGenBuffers(2, mapBuffers); inneholder fortsatt mapBuffers[0] og [1] referanseverdien 0 som ikke er en gyldig bufferreferanse (og de er jo tross alt like i tillegg).

 

Er det noen som har en ide om hva som kan løse dette?

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svaret. Jeg byttet til Glew, og nå fungerer det. Fant ut nå at problemet var verken GL extentions eller Glee, jeg hadde bare puttet et par linjer OGL kode forran GL context initen. Men jeg hadde aldri finni det ut uten debug infoen fra glew :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...