Gå til innhold

Noe håp for dette? Artifacts og vil ikke starte i windows. Brent?


fredde

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en brukt pc på finn nylig og den hadde dette kortet stående i PowerColor Radeon 4870x2.

 

Jeg har akkurat fått satt opp pcen nå i kveld, men så plutselig fikk jeg en masse artifacts også ville ikke pcene starte inn i windows noe mer.

 

Er det noen som har en teori på hva som kan være galt med dette kortet?

 

Hva burde jeg eventuellt kjøpe istedenfor om det ikke er noe håp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer når du skrur på PCen? Hadde selv et 4890 som tok kvelden. Det hadde i lengre tid sporadisk vist massevis av røde artefacts, og en kveld ble det fullstendig ødelagt. Luktet svidd i hele rommet og det eneste som skjedde når jeg forsøkte å starte PCen var at viftene til skjermkortet spant opp på maks.

 

Om det skulle vise seg å være skjermkortet det er noe galt med finnes det plenty med alternativer. Kommer helt an på hvor mye penger du er villig til å legge i det. Selv fikk jeg pengene tilbake på garantien til GPU og kjøpte meg et 5850. Det har jeg vært veldig fornøyd med så langt, og har nå et til som er på vei sammen med nytt HK, RAM og CPU :p

 

Hvis du akkurat kjøpte det på finn burde du nesten forsøke å få pengene tilbake. Er jo meningen at PCen skal fungere selv om den er kjøpt brukt...

 

Håkon

Lenke til kommentar

Det som skjer er at selv under boot up (biosskjerm) så har hele skjermen en masse prikker. Så ender det opp i bluescreen når den prøver å boote windows. Får først vertikale og horisontale hvite bånd symmetrisk på skjermen.

 

Har vært i kontakt med selgeren, han skal se etter kvitteringen så får jeg forsøke å kjøre en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...