Gå til innhold

Beste Show-off Film for surround anlegget. Lydmessig.


Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på hvilken favorittfilm/scene dere bruker å sette på for å demonstrere lyden fra hjemmekinoanlegget deres?

Selv bruker jeg å sette på blu-ray filmen: Star Trek (den nyeste). scene/kapittel6 - noen minutter inn i kapittelet, der hvor Enterprise kommer ut av warp ved planeten Vulcan. Herlig overgang fra ren snakking i begynnelsen før selve warpet, til fullt kaos når de ankommer.

Noen andre som vil dele?

 

mvh

 

Trond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Transformers

Pirates of The Caribbean, stort sett alle kampscener som inneholder kanoner.

Saving Private Ryan - første krigsscene

Batman Begins og Batman The Dark Knight

Harry Potter filmene har en del rimelig imponerende lydeffekter

Transporter 3

Clash of the Titans - masse bra effekter, bedriten film, perfekt til demo da ingen blir lei seg om du spoiler et par scener.

Lenke til kommentar

Black Hawk Down, i vart fall den amerikanska versionen. Finns på Amazon. En av få som har 7.1 och ljudet i den filmen är helt fantastisk. Skall du producera tryck i bas har jag en favorit i LOTR nr 2 när han spränger fortet med självmordsbomb. En härlig hz i den smällen som många sub klarar att få fram. Kap. 41 på BluRay. Jag känner i alla fall hårt lufttryck i byxbenen från ett par Klipsch RF-62, alltså utan sub. Med en god sub blir det nirvana kan jag lova. Se till att inga lösa ting ligger på hyllor i rummet bara. De åker ned.

Lenke til kommentar

Black Hawk Down, i vart fall den amerikanska versionen. Finns på Amazon. En av få som har 7.1 och ljudet i den filmen är helt fantastisk. Skall du producera tryck i bas har jag en favorit i LOTR nr 2 när han spränger fortet med självmordsbomb. En härlig hz i den smällen som många sub klarar att få fram. Kap. 41 på BluRay. Jag känner i alla fall hårt lufttryck i byxbenen från ett par Klipsch RF-62, alltså utan sub. Med en god sub blir det nirvana kan jag lova. Se till att inga lösa ting ligger på hyllor i rummet bara. De åker ned.

 

Sitter med et par RF-82 selv, samt subben RW-12D. skal fyre opp Lotr right away!

takker!

Lenke til kommentar

Det finns självklart filmer med lägre frekvenser, men de är på något vis trista i mitt tycke, för enbart folk med sinnsyka subs kan spela de högt nog. Då tycker jag det är mer skoj med en frekvens många kan uppnå med större fronthögtalare. Då får man på ett vis en bättre referens.

 

But play it loud. Gärna max på trinn/reciever. Först då får man se vilket "virke" man har i anlegget. Max utan förvrängningar seff.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+987123897

En god tråd fra avsforum.

Finding nemo på "Chapter 25" Når den lille jenta dunker på glasset er kanskje den scenen med diggest bass jeg har opplevd på mitt eget anlegg. Bør prøves på lavt lydnivå.

Cloverfield har et rykte på seg at det skal være noe av det drøyeste når det kommer til filmer med dypbass.

The Dark Knight har også et lydspor med mye bass.

Lenke til kommentar

En god tråd fra avsforum.

Finding nemo på "Chapter 25" Når den lille jenta dunker på glasset er kanskje den scenen med diggest bass jeg har opplevd på mitt eget anlegg. Bør prøves på lavt lydnivå.

Har på langt under det jeg pleier å ha på, og likevel begynte glassene å klirre, oppfølgingen gjennom rørene etterpå var ikke dum heller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...