Gå til innhold

Hvilke cd-er trenger jeg til Debian?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som topicen sier, så lurer jeg på hva som er på de forskjellige cd-ene som hører til Debian.. Hvilke er helt nødvendige?

Hvis du har fast internett-forbindelse så trenger du kun cd1 (binary-1). Hvis du har modem eller isdn lønner det seg å få tak i alle; ivertfall cd 1, 2 og 3.

 

Hvis du laster ned 'stable' så husk at pakkene der er veldig gamle. Du kan prøve 'unstable' (sid) isteden. Husk at debian er mye vanskeligere enn redhat. du må lese mye før du begynner. Prøv disse sidene:

Les alt som står der! veldig nyttig

Nyttig side. Noen tips

En nyttig bok

Debian.org

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Som topicen sier, så lurer jeg på hva som er på de forskjellige cd-ene som hører til Debian.. Hvilke er helt nødvendige?

Hvis du har fast internett-forbindelse så trenger du kun cd1 (binary-1). Hvis du har modem eller isdn lønner det seg å få tak i alle; ivertfall cd 1, 2 og 3.

 

Hvis du laster ned 'stable' så husk at pakkene der er veldig gamle. Du kan prøve 'unstable' (sid) isteden. Husk at debian er mye vanskeligere enn redhat. du må lese mye før du begynner. Prøv disse sidene:

Les alt som står der! veldig nyttig

Nyttig side. Noen tips

En nyttig bok

Debian.org

Lykke til :D

 

Rettelse: Hvis du har fast internett-forbindelse trenger du kun en boot-floppy og en root-floppy. Begge finner du på Debian ftp'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...