Gå til innhold

Trådløs mottaker


Stian-89

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått meg leilgihet nå, og der er telefonuttaket et stykke fra der jeg har lagt opp kablet nettverk i leiligheten.. Så tenker å ha trådløst modem/ruter ved telefonkontakten, og sette opp en trådløs mottaker (om noe sånt finnes?) i stuen ved TV. Derfra er det kablet nettverk til soverommene.

 

Noen som har tips til en slik trådløs mottaker? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du bruker bare en annen router.

Takk for svar! :) Har alle rutere denne funksjonen? Er det det som kalles å ha ruter i klientmodus?

 

Edit:

 

Har dere forslag til hvilken ruter jeg bør velge?

 

Mitt oppsett blir som følger:

 

- Inteno X5671 (VDSL2 fra NGT) plassert ved første telefonuttak.

- Nyinnkjøpt trådløs ruter plassert på "mediarom" for mottak av internettsignal. Enten en ruter med innebygd gigabit switch,

eller en Linksys WRT54GL som blir tilkoblet ny gigabit switch. NAS og printer blir stående sammen med dette utstyret

- Kabel i vegg fra switchen/ruteren til stuen hvor det blir en gigabit switch til. Denne tilkobles Sonos og PS3.

Endret av Stian-89
Lenke til kommentar

Nei, ikkje alle routerar har denne funksjonen. Derimot har DD-WRT(www.dd-wrt.com) støtte for dette. Så finn du ein router med støtte for DD-WRT, har du sikra deg.

Eg har eit lignande oppsett som deg med Asus RT-N16 som "mottaksrouter", det fungerer heilt topp. Denne routeren brukar eg både til å ta inn det trådløse nettverket, og til å distribuere eit nytt trådløst nettverk og gigabit-switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...