Gå til innhold

online backup av bilder


lilfire

Anbefalte innlegg

Ønske rå ha en online backup av bildene min. ønsker at det skal være mullig å synce opp til servern på en eller annen måte. Jeg har pr dags dato 30,4Gb med bilder. Tror ikke det finnes noen gratis alternativer der ute. men om det gjør det så hadde det vært hyggelig. Vist ikke, hvor kan jeg få tak i dette til billigs mullig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror heller ikke det finnes gratis alternativ, og hvis det hadde vært noen: Kunne man stolt på dem?

 

Jeg bruker crashplan som lar meg synkronisere mot en annen maskin, i mitt tilfelle den jeg har på jobben. En gang i døgnet går alle endringer over nettet, denne har versjonskontroll og slik at om jeg sletter noe ved et uhell hjemme så blir ikke slettingen synkronisert.

 

Dersom du har denne muligheten, eller kjenner noen som har en PC stående på døgnet rundt og kan ordne deg der er dette et alternativ.

 

Det du back'er up (god norge) er passordbeskyttet, så du trenger i utgangspunktet ikke være bekymret for at kameraten du lagrer hos kan snoke i bildene dine.

 

Det store minuset med denne løsningen er at man første gang må overføre alle dataene. I mitt tilfelle tok dette noen uker.

Lenke til kommentar

Kan egentlig henge meg på neverio, tror at om det gjelder bare bilder og man skal betale er picasa et veldig bra alternativ. Google går ikke konk i morgen og det finnes mange fine og enkle funksjoner i picasa, i tillegg til at man har alle bildene sine tilgjengelig for å vise når man er på besøk andre steder. Det eneste jeg vel ikke er helt sikker på er om picasa kan ligge som en service i bakgrunnen, eller om man må starte programmet for å laste opp.

Lenke til kommentar

Nei. Man kan laste opp i orginalstørrelse. Om du tenker på sånne panormavarianter på flere gig tør jeg ikke svare.

Men picasa er i utgangspnktet gratis opp til 1 gig, så er jo bare å laste ned og prøve. Jeg bruker det mye til å dele bilder med folk.

Neida, bare lurte på om Picasa ikke nedskalerte til web-vennlig størrelse, men fint å se at man slipper den haken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...