Gå til innhold

GPS App til iPhone 4 eller kjøpe GPS?


oiqbal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er en kar som ønsker GPS i bilen, skal nok ikke bruke den ekstremt mye. Trenger derfor en normal/ brukbar GPS. Jeg har da altså iPhone 4, og har tittet på TomTom/ Navigon & CoPilot sine GPS apps.

 

Hvis jeg velger etter middelsbruk så velger jeg lett app til iPhonen, men har et par spm før jeg foretar noe kjøp :)

 

TomTom Nordic koster 349,- per dags dato, og den laster den ned kart på telefonen. Vil si at den ikke bruker mobilnett (tror jeg - rett meg om jeg tar feil). Er det samme med CoPilo & Navigon? MÅ jeg ha TomTom Car Kit for å bruke appen til TomTom eller kan jeg bruke den med en random mobil holder i bilen?

 

Hva sier dere som har brukt TomTom/ Navigon eller CoPilot på iPhone 4 (eller hvilken som helst modell).

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Jeg brukte Navigon på HTC Desire (før jeg kjøpte iPhone 4) og opplevde den som bedre enn en relativt ny Garmin GPS jeg hadde med på en tur for å sammenligne.

Navigon viste avkjøringer/filvalg osv. mye tydligere enn Garminen (som ikke er av det billigeste slaget) og var generelt sett bedre enn Garminen.

Har ikke kjøpt navigasjons-app til iPhonen enda, men når jeg skal gjøre det, så hadde det uten tvil blitt Navigon (selv om den er dyrere)

Det stemmer at (i alle fall på Desire, og 99,9% sikkert på  også) at den ikke bruker noe nedlastning under navigeringa, altså ikke noe bruk av mobilnett.

 

Når det gjelder TomTom sin app, så tror jeg ikke du må bruke CarKit, men det vil noe forbedre mottaket.

Håper dette hjelper deg noe i "jungelen" av Navigasjon-apps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...