Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kopling av nye høyttalere

Dimitrij

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt disse høyttalerne fra biltema for å bytte ut de ganske begredne fabrikkhøyttalerne i min Polo 97-modell. Problemet er at tilkoplingen på de gamle høyttalerne er hva jeg tror er ISO-kontakt, altså bare en stor plugg som koples rett i høyttaler, mens tilkoplingen på de nye bare er to separate kabelsko-tilkoplinger.

Finnes det en overgang man kan kjøpe, eller må jeg kutte av iso-koplinga og lodde på kabelsko?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det en overgang man kan kjøpe, eller må jeg kutte av iso-koplinga og lodde på kabelsko?

På denne iso-kontakten, er det bare to ledninger som går inn i den? isåfall, prøv å finn ut hvilken ledning som er pluss, og hvilken som er minus. Og så klipper du av isokontakten og klemmer på noen kabelsko, gjerne isolerte, som passer kontaktene på de nye høyttalerne dine. :)

Skrevet

På denne iso-kontakten, er det bare to ledninger som går inn i den? isåfall, prøv å finn ut hvilken ledning som er pluss, og hvilken som er minus. Og så klipper du av isokontakten og klemmer på noen kabelsko, gjerne isolerte, som passer kontaktene på de nye høyttalerne dine. :)

To ledninger ja. Tenkte å gjøre som du sier, men vil det funke å bare klippe av iso-kontakten, avisolere litt, surre stumpene rundt kontaktene på høyttaleren og teipe over? Eller blir dette for ustabilt?

Skrevet (endret)

Det finnes kabeloverganger, som man plugger inn i den kontakten, mens da kabelskoene i den andre enden kobles til høyttaleren.

Tror disse passer til Polo'en;

2504_phonocar_4_653.jpg2504_phonocar_4_653.jpg

Dette har forøvrig intet med ISO-kontakter å gjøre, de sitter bak spilleren.

Endret av transmedia.no
Skrevet

Det finnes kabeloverganger, som man plugger inn i den kontakten, mens da kabelskoene i den andre enden kobles til høyttaleren.

Tror disse passer til Polo'en;

2504_phonocar_4_653.jpg2504_phonocar_4_653.jpg

Dette har forøvrig intet med ISO-kontakter å gjøre, de sitter bak spilleren.

Ja de ser ut til å kunne gjøre jobben. Hvor får man kjøpt disse?

Skrevet

Ikke for å kverulere eller noe, men hvorfor er du imor å bruke kabelsko, eller hvorfor ønsker du heller å kjøpe nye overganger, fremfor å klippe av og fyre på noen kabelsko? :hmm:

Skrevet

Ikke for å kverulere eller noe, men hvorfor er du imor å bruke kabelsko, eller hvorfor ønsker du heller å kjøpe nye overganger, fremfor å klippe av og fyre på noen kabelsko? :hmm:

Jeg er da ikke imot å bruke kabelsko, men hvis jeg uansett må på shopping etter kabelsko kan jeg jo liksågodt kjøpe en overgang. Men får se hva det blir til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...