Gå til innhold

./configure


Anbefalte innlegg

Jeg kjører debian og har samba installert (apt pakke), synes kansje dette var lit treigt til tider, hang seg ved kopiering mellom mapper ol. Noen andre som har hat dette problemet ?

 

Tenkte da at jeg skulle kompilere egen samba. Kompilerte og stod i men da var lengre smbd, nmbd, smb.conf og smbpassword der jeg var vant til. Hvor er den mest "riktige" plasseringen av de ulike filene? Hvordan kan jeg få filene til å havne der jeg er vant til med debianpakker ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjører debian og har samba installert (apt pakke), synes kansje dette var lit treigt til tider, hang seg ved kopiering mellom mapper ol. Noen andre som har hat dette problemet ?

 

Jeg tipper samba kan tweakes ganske mye gjennom oppsett-filer. Mitt tips er at du rtfm og stfw om samba, speed, configuration, tweaking o.l. Jeg tror ikke rekompilering nødvendigvis er løsningen.

Lenke til kommentar
Jeg kjører debian og har samba installert (apt pakke), synes kansje dette var lit treigt til tider, hang seg ved kopiering mellom mapper ol. Noen andre som har hat dette problemet ?

 

Kjører Samba på en RH9 maskin og den er ikke treg eller noe, denne er selvkompilert da. Har tenkt å gå over til Debian nå snart.

 

Du må nok gjøre som personen over sier, lese manualen. Når man kompilerer og innstallerer Samba selv så havner den i /usr/local/samba mappa, om du ikke har valgt en annen plass da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...