Gå til innhold

JJ_89 Bildelogg med Carb Cycling


jahas

Anbefalte innlegg

I morgen begynner jeg å Carb Cycle. Jeg er 21år, 180høy og veier ca. 72kilo. Dette innebærer at jeg har tre dager med lavt karbohydratinntak, og en dag med høyt. Alle dager har seks måltider. Hvor lenge det vil pågå er jeg litt usikker på, men det vil være i området to til åtte uker.

 

Trener RYP, og Kardio 30min 5 ganger i uka, samt 4x4 to ganger.

 

Lav Karb dager vil inneholde 180g protein, 120gram karbs og 42 gram fett, fordelt på 1644 kalorier.

Matplan:

1. Havregryn – Proteinpulver – Selolje

2. Grønnsaker – Kyllingfilet – linfrø – valnøtt

3. Grønnsaker – Eggerøre av hviter – Cashewnøtter

4. Grønnsaker – Kyllingfilet – linfrø – valnøtt

5. Grønnsaker – Kyllingfilet – linfrø – valnøtt

6. Havregryn – Proteinpulver - Selolje

 

Høy Karb dager vil inneholde 150g protein, 252g Karbs og 42gram fett, fordelt på 2017 kalorier.

Matplan:

1. Havregryn – Eggerøre hviter – Olivenolje

2. Weetabix – Proteinpulver – linfrø – Valnøtter

3. Grønnsaker – Kyllingfilet – Cashewnøtter

4. Weetabix – Proteinpulver – linfrø – Valnøtter

5. Grønnsaker – Kyllingfilet – Cashewnøtter

6. Weetabix – Proteinpulver – linfrø – Valnøtter

 

Loggen vil bli oppdatert med fettprosent og vekt hver uke, første gang i morgen. Alle målinger er foretatt om morgenen etter første dobesøk, men før første måltid.

 

Inspirasjon er hentet fra http://www.scoobysworkshop.com/. Her er også matplanen hentet, men den er tilpasset norsk mat og dermed også justert i mengde.

Slik ser jeg ut i dag:

post-126688-1284992529,1232_thumb.png

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det ikek kanskje vært nedre å bulke enn å deffe? Du er ganske lett, ikke høy fettprosent heller.

 

For å ha sagt det er grunnen til at jeg deffer at jeg skal til syden i jula. Et annet moment er diskusjonen om hvilken strategi som bør brukes for å oppnå en god kropp. Den vanlige bulke/deffe holdningen veldig utbredt, kanskje mest av alt fordi det alltid har vært sånn. Det er imidlertid også mulig å gå ned i vekt, samtidig som man øker i muskelmasse. Vanskelig ja, men umulig nei. Det er også muligheter til å deffe ned, og holde seg konstant på en lav fettprosent, og bygge muskler uten å legge på seg fett.

 

Mulig jeg er vel optimistisk og mulig det ikke vil funke, men jeg prøver uansett. Etter å ha trent mer eller mindre tre ganger i uka siden januar er det morsomt å prøve å gå ned litt i fettprosent, og å se om det kommer frem noen resultater.. :)

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Har prøvd noe lignende selv, men sliter med å både huske på å spise så ofte, samt å finne ork til å mekke så mye mat.

 

Hva gjør du for å takle disse?

 

Jeg tror hemmeligheten ligger i å bruke en time hver kveld på å ordne kylling, grønnsaker og eggehviter for dagen etterpå. På den måten ligger de klare i kjøleskapet. De andre måltidene tar jo omtrent bare 2min å slenge sammen. Et annet aspekt er at siden jeg går på høyskole vil dette kunne hjelpe meg til å få en god døgnrytme, og dermed også gjort mer på skolen.

Lenke til kommentar

Sjekk ut periodisk faste (PF/IF) dere to :)

 

http://fitnessblogge...a-drmmekroppen/ litt klisje overskrift :whistle:

 

http://www.leangains.com/

 

Står også litt om det her også: http://myrevolution....-kosthold-v2-0/

 

 

Med periodisk faste så slipper du det du snakker om her:

Har prøvd noe lignende selv, men sliter med å både huske på å spise så ofte, samt å finne ork til å mekke så mye mat.

 

Hva gjør du for å takle disse?

Fordi du spiser få men store måltiden. Jeg lager lunsjen min dagen før og putter det i en matboks :thumbup: Digg å ikke tenke på å lage frokost eller sitte med klokka for å vite når du må spise.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Kan forresten anbefale BBQ-sausen til santa maria på kyllingen! 8D

 

Skal undersøkes :thumbup:

 

Sir-Andy: Skal lese litt om det, og kanskje prøve det en annen gang;)

 

Skjønner. Litt kortsiktig kanskje, men hver sin strategi. Hvirker som en litt spesiell kostholdsplan, men kan sikkert funke det også. Hva er poenget med å spise så ofte? Går ut ifra at du trener styrke, ettersom denne ble postet i styrketrening, hva er opplegget ditt her?

 

Hvorfor jeg skal spise seks ganger om dagen er egentlig litt vanskelig å svare på, da det ikke finnes noen fasit. Det finnes plenty av artikler der man anbefaler små og mange måltider, gjerne opp mot ti om dagen, men det finnes også flere som anbefaler store og få. Det eneste jeg har funnet ut er at mennesker er forskjellig og av den grunn trenger forskjellige opplegg. Hva som passer meg er vanskelig å si uten å ha prøvd alt først, så dette er ihvertfall en start ;)

Når det gjelder styrke trener jeg RYP, altså styrke tre ganger i uka, og en del kardio. Har vurdert å starte på et split program rett og slett fordi jeg elsker å trene og synes tre ganger i uka er litt lite. Men er usikker fordi jeg fremdeles har god progresjon på Ryp..

 

Husker du snakka om dette i treningstråden, skal følge med fremover. Vurderer å legge ut mine tre-ukers resultater på leangains (frister egentlig veldig å vente til 4 uker er gått), vi får se i morgen ;)

 

Lykke til :)

 

Om du legger ut etter tre eller fire uker får være opp til deg, men jeg håper uansett du legger ut resultatene og forteller om dine opplevelser, og hvordan det har funket på deg!

 

Takk, og lykke til videre for deg også:)

 

 

Testa vekten og fettet(måler hvert sted 3 ganger med fettkaliper, og tar gjennomsnittet) i dag tidlig:

Vekt: 70,8kg

Fett: Sidemage-> 6

Lår -> 6

Mage -> 9,33

Gjennomsnittelig -> 7,1, fettprosent ca.8 på hele kroppen, og 10 på magen.

Som dere ser på tabellen jeg har lagt ved er det vanskelig å få presise fettprosenter siden man slå sammen to og to tall, men det gir hvertfall en indikasjon.

post-126688-1285080740,106_thumb.png

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

28 September

Vekt: 70,9kg (Økning på 100gram)

Fett: Sidemage-> 5(Forbedring på 1)

Lår -> 6(lik)

Mage -> 8,33(Forbedring på 1)

Gjennomsnittelig -> 6,44(Forbedring på 0,66)

 

Mål er som sagt millimeter, og ikke fettprosenten.

 

Tja, gått opp 100gram :p Velger å se litt bort fra denne. Målte meg en gang midt i mellom også, og da var vekta på 70,0, altså en forbedring på 800 gram. Måtte ha litt ekstra i går kveld(Mager kesam og dipp, og noe gulrøtter, druer og pærer), og tror dette muligens kan ha bundet opp noe vann. Ser uansett at målingene på mage og lår er positive! Synes også magen ser en smule mer markert ut, men det er vanskelig å si. Følger uansett dette en uke til, før jeg eventuelt justerer Kcal-inntaket.

post-126688-1285663092,4383_thumb.png

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

 

Mulig jeg er vel optimistisk og mulig det ikke vil funke, men jeg prøver uansett. Etter å ha trent mer eller mindre tre ganger i uka siden januar er det morsomt å prøve å gå ned litt i fettprosent, og å se om det kommer frem noen resultater.. :)

 

Bulke/deffe metoden er gammeldags. Nesten så man kan si at den utgår nå til dags. Men det er den enkleste metoden, det er det. Uansett så ser det ganske bra ut.

Lenke til kommentar

Hiver meg på periodisk faste-anbefalingen. Jeg har tre nye bilder i bildetråden, og når jeg tenker over hva jeg spiste mellom de to første, så er jeg faktisk sykt fornøyd med utviklingen. Det er tre måneder mellom bildene, og de to første lå vekten på 82kg. Bare den siste måneden gikk jeg opp i kaloriinntak, og på treningsdager gikk det fint 1l sjokomelk, 1l helmelk med to scoops proteinpulver, ca. 1,5dl iskrem og 300g cottage cheese til dessert, i tillegg til en mandig lunsj og middag (som inkluderte gode mengder karbohydrater og fett, ikke bare kyllingbryst og broccoli).

 

Veldig behagelig kostholdsplan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...