Gå til innhold

NOKIA 7250 verdt penga?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ska kjøpe meg ny mobil. har vurdert sterkt en Nokia 7250.

 

Har en SE t69i, den er super treg! det går 1-2 sek før bokstavene kommer opp i sms'ene :oops:

 

 

Anyway, er 7250 noe bra? er det verdt det?

Kan den bli oppgradert til 7250i i senere tid?

 

 

takker for svar. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke trenger kamera (som ikke er brukbart i noen av mobilene pr i dag), så er 7210 et bedre valg. Har begge 2.

 

7210:

 

+ Superrask meny og tilgang til telefonbok/SMS/kalender

+ Penest design av samtlige mobiler på markedet

-/+ Kamera finnes kun som ekstrautstyr

+ Har falt mye i pris pga 7250

 

 

7250:

 

+ Kamera

- Vanvittig trege menyer (kan være et softwareproblem)

- Stygt design/ser mer klumpete ut enn 7210

 

Ellers er begge tlf like, og er vanvittig gode å bruke. Fine menyer, HELT rå speaker-funksjon (handsfree OG radio) og medfølgende stereo handsfree (også den med MEGET bra lydkvalitet) samt en bra digital FM radio (stereo) m/20 lagrede stasjoner. Ellers en masse artige funksjoner, som f.eks radioen dimmes sakte ned og ringevolumet opp ved innkommende samtaler. +++

JAVA, som betyr masse spill/programmer. Følger med et vanvittig bra konverteringsprogram. God standbytid.

 

Minus er: Mangler blåtann. Handsfree tåler ikke hard bruk (garanti). Ved noen spesielle skjermbilder/farger kan det oppstå svak flimring i display (lite merkbar).

 

Det var det jeg hadde å komme med. Lykke til med kjøpet... :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har en 7250, og er ganske fornøyd.. litt spes utseende, litt "lik eller hat" :) Den er ikke fullt så spennende som en symbiantelefon, så du du kan ikke gjøre like mye med den (nedlasting av prog osv). Men litt kan du da få inn :)

 

Husk at t610 kun har 2mb minne, mot 7250 sine 5mb.. noe som faktisk har endel og si :)

 

Når det gjelder typing av sms, er den glimrende. Litt uvant de første timene med at tastene er samlet to og to, men det venner man seg til :) No delay med displayet etter du har tastet inn bokstaven(e).

 

Personlig ville jeg ventet på "i" versjonen, men alt etter hvor tålmodig du er :)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger kamera (som ikke er brukbart i noen av mobilene pr i dag), så er 7210 et bedre valg. Har begge 2.

 

7210:

 

+ Superrask meny og tilgang til telefonbok/SMS/kalender

+ Penest design av samtlige mobiler på markedet

-/+ Kamera finnes kun som ekstrautstyr

+ Har falt mye i pris pga 7250

 

 

7250:

 

+ Kamera

- Vanvittig trege menyer (kan være et softwareproblem)

- Stygt design/ser mer klumpete ut enn 7210

 

Ellers er begge tlf like, og er vanvittig gode å bruke. Fine menyer, HELT rå speaker-funksjon (handsfree OG radio) og medfølgende stereo handsfree (også den med MEGET bra lydkvalitet) samt en bra digital FM radio (stereo) m/20 lagrede stasjoner. Ellers en masse artige funksjoner, som f.eks radioen dimmes sakte ned og ringevolumet opp ved innkommende samtaler. +++

JAVA, som betyr masse spill/programmer. Følger med et vanvittig bra konverteringsprogram. God standbytid.

 

Minus er: Mangler blåtann. Handsfree tåler ikke hard bruk (garanti). Ved noen spesielle skjermbilder/farger kan det oppstå svak flimring i display (lite merkbar).

 

Det var det jeg hadde å komme med. Lykke til med kjøpet... :)

 

Når det gjelder trege menyer, har ikke jeg merket dette..? Nå henger de riktignok etter, men det har skjedd i _alle_ mobiler jeg har hatt.. sikkert noe med at jeg er så rask ;)

 

Men det med BT har du rett i.. savner det etter 7650'n :)

 

Edit: Tøft nick!

Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger kamera (som ikke er brukbart i noen av mobilene pr i dag), så er 7210 et bedre valg. Har begge 2.

 

7250:

+ Kamera

- Vanvittig trege menyer (kan være et softwareproblem)

- Stygt design/ser mer klumpete ut enn 7210

 

DEt siste jeg trenger er en treg telefon! mMå ha en som er rask. uansett om man har 40-50 sms i innboksen må mobilen være hurtig!

kamera må jeg ha.

Design synes ikke jeg er det største problemet, bare den sitter i hånden og er god til å taste med. :yes:

 

Er det flere som synes 7250 er treg?

 

takk til alle flittige brukere som svarer :)

Lenke til kommentar
Hmmm.... som jeg sa kan dette ha noe med software å gjøre. At jeg kun trenger å oppdatere så bedrer det seg. Men 7210 henger ikke etter.

 

Blåtann har ikke jeg savnet, men mange sier HF er ganske kjekk å ha så...

 

Takker.... mannen er en ledende legende.. :D

 

Om du først har prøvd å "bluejacke", MÅ du ha BT for all ettertid :) Tro meg! Stilig å se på hvor forvirret folk blir når de plutselig får tilsendt et bilde av seg selv på telefonen sin :D

 

7250 ligger veldig godt i hånden, godt balansert! Og jeg har hatt 79 sms i innboks, 60 i "sendte" elementer, og 150 bilder, uten at jeg har merket noe lagg i systemet :) Skal uansett oppgradere etterhvert, kun for å ha noe å bruke penger på :)

Lenke til kommentar

Ville uansett egentlig råde deg til å kjøpe 7250 fremfor 7210 nesten bare pga. knappene. Jeg har store fingre, og harlett problemer med å stille meg etter "litt anderledese" knapper (dårlig norsk!). Og 7210 var helt forferdelig.

 

 

Geezuzz: Kan man ikke betale for en oppgradering engang? Vet vi diskuterte det tidligere.

Lenke til kommentar

Geezuzz: Kan man ikke betale for en oppgradering engang? Vet vi diskuterte det tidligere.

 

:evil:

 

*************************************************

7250i FAQ

 

Why are Nokia bringing in a modified model so soon after the launch of the Nokia 7250 ?

The 7250/i model will have a long life span and to sustain this a few improvements needed to be made, particulaly with the browser. The xHTML browser will allow the model to be competitive for its life cycle.

 

What's the difference between Nokia 7250 and the new 7250i?

7250i has the following features added:

xHTML browser (using WAP stack)

Caller Identification (CLI) with Images (i.e. add a photo/image to people in your phonebook - when they call you... their photo will appear on screen !)

Night Mode in Camera Function (artificially adds background lighting when you take pictures in dark environments)

Image 'Handling' Improvements (zoom previously taken photos, edit pictures with photo frames / add text / add clip art, edit picture contrast etc)

User selectable 'Grid' Menu display

 

Will the Nokia 7250 phone owners be able to upgrade the software of their phones to the Nokia 7250i version?

Unfortunately, this is not possible.

 

Why not?

Unfortunately, our service and support infrastructure is not structured in a way that can support this type of software upgrade. As a result, consumers who are interested in the new features of the Nokia 7250i will need to visit their nearest retailer to purchase the phone.

 

Will the mechanics change?

The mechanics and colour options will remain the same as the 7250 ( silver or plum ) however the product codes will change and new order numbers will be provided closer to launch date.

***********************************************

 

Men ting tyder på at det er samme hardwaren, så da vil det nok bli mulig å få gjort det hos privatfolk som har utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...