Gå til innhold

Stasjonær "Familie" PC, 6K, trenger tilbakemeldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg skal antageligvis bygge en stasjonær til de hjemme i stua i nær fremtid, også hadde det vært greit med litt tilbakemeldinger på de aktuelle komponentene jeg har funnet. Hva syns dere, er det noe som bør byttes ut? De vil ha det rimeligst mulig, men likevel god ytelse, så budsjettet er maks 6000,- Jeg er på utkikk etter komponenter med tilnærmet eller bedre ytelse til en billigere penge.

Den skal hovedsakelig bli brukt til surfing, kontorarbeid, lett bilderedigering som (Photoshop CS5) og kjøre spill som Sims 3.

Monitor, tastatur og mus skal kan vi se bort ifra.

På forhånd takk. :)

Fractal Design Miditower Define R3 Black - Kabinett - 769 kr

Sapphire Radeon HD5770 1GB - GPU - 1 099 kr

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB - Minne - 739 kr

Samsung SH-S223B DVD±RW - DVDROM - 189 kr

Samsung Spinpoint F3 1TB - Harddisk - 519 kr

Asus P7H55-M Pro H55 S-1156 - Hovedkort - 799 kr

Intel Core I3 530 2.93GHz - CPU - 899 kr

Cheiftec Super Series 650W PSU Modular - PSU - 690 kr

Totalpris: 5703 NOK

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er vel helt greit som en allround PC.

Ville investert pengene i R3 hvis jeg var deg.

Ikke bare ser det penere ut, men støynivået vil være drastisk bedre, samtidig som kabelrydding er bedre :) Verdt de ekstra kronene.

Sikkert mulig å spare noen kroner på PSU. Du trenger ikke 650W til det systemet der. 550W ville vært greit. Fractal Design Tesla 550W er et fint valg :)

Se gjerne på 450 GTS. Ytelsen er omtrent den samme som 5770, men kortet skal være litt mer stillegående.

Hvis du føler du har råd til det, så er 460 GTX en kjempeoppgradering. De billigste kortene går vel for rundt 1300

Personlig ville jeg sett på denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711&st=0

Men den overskrider jo budsjettet ditt litt. Forsto det litt slik at 6000 var veldig max.

Endret av Maccan
Skrevet (endret)

Tusen takk for tips! ;)

Har sett litt på 460 GTX, men har bare sett dem gå til rundt 1600, men 200/300kr mer enn 5770 er jo ingenting. Har i bakhodet å investere litt i en PSU om PC-en en eller annen gang skulle få en oppdatering, mer fremtidsrettet.

edit; Chieftec Super Series 650W er i tillegg modular, noe som er ganske praktisk.

Endret av Narrie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...