Gå til innhold

Bygge PC?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge en PC, men er litt usikker på hvilke komponenter jeg bør velge.

Jeg håper noen som har peiling kan veilede meg litt.

Dette er komponentene jeg har tenkt å kjøpe foreløpig:

 

SoundBlaster Audigy Platinum (jeg er musiker) Lydkort

Abit KR7A-RAID (Når det kommer) Hovedkort

2x Western Digital WD400BB 40 GB Harddisker

2x PC2100 DDR 256 MB RAM CAS 2 fra Datorbutiken Minne

Skjermkort (har ikke peiling, kan bruke rundt 1500kr)

AOpen HQ48A? 300W MidiTower

AMD Athlon XP 1800+ Prosessor

Pioneer 106s DVD rom

Plextor 24x10x40x brenner

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR skal være et meget bra kort.

Test av kortet finner du her: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...700/index9.html

Priser:

DataButikken ASUS V7700 GeForce2 GTS PRO 64Mb DDR TV-out Retail AGP ASV7700-64TV 1507,-

PCutstyr VGA Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR Skjermkort Tv-Out, Retail 1578,-

Amraam Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR (AGP-V7700PRO/T) Tv-Out, Retail 1579,-

Flexi-Data Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR

(AGP-V7700PRO/T) Tv-Out. Retail 1605,-

DataElite Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR(AGP-V7700PRO/T) Tv-Out. Retail 1690,-

iHANDEL Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR - (AGP-V7700PRO/T) Tv-Out, Retail 1795,-

Data1 Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR(AGP-V7700PRO/ 1876,-

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: falcon66 på 2001-10-14 00:42 ]

Lenke til kommentar

Jeg har noen venner med IBM's 60GXP harddisker, de er meget ustabile, han har mistet data 2-3 ganger nå. Jeg har lest om SB Audigy, og mener det skal holde, jeg var mest interessert i Audigy Drive, den er nyttig, så slipper jeg å gå bak maskinen når jeg skal bytte om ledningene. Jeg har en KORG 01/WFD og den er jo noen år nå, så jeg regner med at ting skal gå som det suser. Takk for prislistingen. Det var faktisk så billig på databutikken at jeg valgte å kjøpe kabinett,minne,harddiskene,skjermkortet og lydkortet der.

Thanks a million

Lenke til kommentar

Ang IBM disker:

 

Jeg har nå opptil flere IBM disker og ingen av disse har noengang laget noen problemer for meg. Hvis kompisen din har problemer med den disken er det:

 

1. Han har virus. Dette slettes nødvendigvis ikke ved vanlig formatering, her må man slette mbr.

 

2. Han har disk(er) med prod. feil. Er de av typen 60GXP, er disse så nye at han kan sende de inn på garanti.

 

3. Han har stått i DOS å trykka del c:

 

BtW: jag har jobba med data i noen år og STYR UNNA WD disker. Hvis du ikke vil ha ibm kjøp Quantum (best) eller maxtor.

Lenke til kommentar

WD'n min har jeg bytta på garanti en gang, og om jeg plasserer den vertikalt (oppheng) skurrer den og starter scandisk litt ofte. Den er 2 år.

Satte nettopp opp en linux-sak (486 -sikkert 9-10 år) med en IBM disk på 600-og-noe meg. Den ruller og går enda :eek: Stoler i allefall på IBM's kvalitet.

 

Rulle - som håper MasterCard har samme tillit til meg :sad:

Lenke til kommentar

Jeg bestillte registrert minne, og dette med harddisker har jeg sett litt på. Jeg diskuterte med kompisen min og kom frem til at det kanskje ikke er harddiskene. Han har sendt de inn og fått tilbake en ny av samme merke og type. Det kan vel da være at det er kombinasjonen av hardware som gjør at de klikker. Jeg tror kanskje det er hovedkortet hans, det er av merket MSI, jeg vet ikke helt hva det heter men jeg tror det er VIA KT133 chipsett. Takk for annbefalingene, det har vært til stor nytte. Jeg var innom et annet formum for å sjekke WD400BB diskene, det mente de at disse diskene var meget god kvalitet, jeg ble refirert til noen sider med tester av denne harddisken sammenlignet med IBM og Maxtor sin. På disse "review" sidene ble det sagt at disse tre merkene med sin rundt 40 Gb ATA-100 harddisker er meget gode, kommer det er tilbud på en av de så slå til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...