Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke noe skjermbilde,ikke noe lys i front LEDS, reset knappen fungerer ikke++


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå lest igjennom det som er av poster der skjermen ikke vil slå seg på under boot etc og lignende. Jeg har ikke funnet en løsning på mitt problem ennå, så håper noen her kan ha en formening om hva som er feil?

 

Først litt historikk: jeg har bygd til sammen 8 PCer opp igjennom tiden, den første jeg bygde var i 2003. Jeg blir stadig vekk overrasket over hvor utrolig mange rare problemer en kommer over når det kommer til PC-bygging - så og si hver eneste gang jeg har bygd har det vært et problem ved første forsøk på boot, men jeg har alltid funnet en løsning på det etter kort tid.

Denne gangen finner jeg ikke løsningen, verken i manualer eller noen med lignende problemer på nettet.

 

Men til saken: Jeg har nylig kjøpt diverse deler til min PC. Det skulle i utgangspunktet bare være et par komponenter, men endte opp med å kjøpe nytt kabinett, hovedkort, prosessor og minne. Fra før har jeg dette skjermkortet, denne strømforsyningen og til slutt denne skjermen.

[


  •  
  • In-Win Fanqua Midi Tower Sort Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Topp, 1x 220mm Si
  • MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710,4DDRIII,1PCI-E*16,2PCI-E*1,3PCI,
  • AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed
  • Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9
  • Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5
  • BenQ 24" LCD E2400HD TCO03
  • Corsair TX 650W PSU

]

 

Også til problemet: Når jeg starter opp PCen starter alt som er av vifter som normalt, jeg kan høre at harddiskene surrer og noe som kan minne om at ram blir telt opp kan også høres. Tilkoblingen til skjermen er DVI til HDMI men den forblir svart."No signal detected". Har prøvd begge utgangene på skjermkortet og prøvd alle de ulike inngangene på skjermen(både HDMI og DVI og omvendt). Jeg har også resatt skjermen til fabrikkinnstillinger.

 

Det som er enda mer merkelig er at LED-lysene som er foran på kabinettet er helt døde-ikke noen som helst aktivitet blir registert, verken fra HD-aktivitet eller strøm-status. Det funker å starte PCen ved å trykke Powerknappen, men resetknappen fungerer ikke.Det å holde inn Power-knappen for å slå den av har heller ingen effekt - den eneste måten å skru av strømmen er med å slå av strømmen via av/på-knappen på strømforsyningen. Alt av ulike PIN-posisjoner på JFP1 er utprøvd,-ingen endring.Manualen til hovedkortet er fulgt til punkt og prikke.

 

Jeg har også prøvd å koble ut alt av "unødvendige" ting fra hovedkortet - front USB-connectors, front panel audio connectors, IDE-kabler, SATA-kabler.

 

 

Den av dere som kan hjelpe meg å ordne dette skal få EN MÅNEDS SPOTIFY som takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

la7dfa.com: PSU fungerte helt strålende med mitt gamle hovedkort :(

Flimzes: Den er koblet i og trippelsjekket :(

 

Ellers har jeg prøvd både å resette CMOS og ta ut batteriet. Ingen endring.

 

Jeg lurer på om skjermkortet kan ha problember med å gi output til HDMI/DVI by default?

Litt snodig? Synes det snodigste er de LED-lysene som ikke fungerer...

Lenke til kommentar

Hei folkens

 

Krise. Jeg prøvde å ta av kjølevifta over CPUen. Ser ut til at den nye termiske pastaen til AMD er blitt LIM! Uansett så satt hele prosessoren fast på vifta når jeg lirket den opp.Helt umulig å få den av vifta. Regner med at den prosessoren er ødelagt, jeg får den uansett ikke ned i socketen igjen. Jeg må ærlig innrømme at jeg blir rimelig forbannet av sånn, før så ble jo ikke prosessor og vifte limt sammen i det du klemte de sammen?!? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, har nettopp mest sannsynlig kastet nesten 2000,- ut av vinduet. Aner ikke helt hva jeg kunne gjort annerledes heller, kunne aldri fått den CPUen opp uten å ha flyttet vifta.

 

Den gamle prosessoren min (AM2) passer ikke i det nye hovedkortet mitt heller, så nå er ting virkelig ute og kjøre kan dere si....

Lenke til kommentar

Hehe, jeg tror vi alle har vært der når ingenting funker, det er lenge siden mat og klokka går langt forbi det den burde.

 

Jeg anbefaler, av ren erfaring, at du går vekk, tar deg en brødskive, med litt pålegg du liker, og så kom tilbake om 10 minutter. Se nøye på alt, og sett det sammen.

 

Når du monterer cpuen, så tar du opp hendelen, setter den ned, den skal nesten skli ned av seg selv, og så lukker du den, deretter lukker du hendelen, det er litt motstand på enden, og det er normalt. Og så ned med kjøleren og sett fast.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg ang det med å komme seg vekk litt Flimzes. Har satt den sammen igjen nå, dessverre er problemet med null skjerm og null aktivitet på LEDS fortsatt vedvarende. Men, er det ikke litt rart at den lager noen pipelyder eller noe? Hovedkortet lyser opp med blåe LEDS, ingen røde å se! Neste gang blir det ferdigbygd :p

Lenke til kommentar

Høres veldig ut som om du har vært litt uheldig med hovedkortet denne gangen. Da det er den som mater ut feilkoder. Om cpu er fucd så får du feilkoder, er minne fucd, så får du feilkoder, er strømforsyningen fucd så vil gjerne skjermkortet begynne å blinke og pipe, men det kan også resultere i at ingenting skjer, sånn som nå.

 

Så test strømforsyning i annen pc, om ingenting skjer, rma på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Gå over alle kabler å sjekk at de er skikkelig i, spesielt viktig er at den 8pin CPU kontakten er ordentlig i ellers blir det bare svart skjerm, åsså den 6pin pci-e til skjermkortet hvis du ikke har 2 av disse, at de er satt godt fast.

 

Det med led lysene er vell ikke så farlig, er jo bare sette kablene i forskjellige veier å se om det fungerer.

 

Har du ikke en "POST feilmelding viser" på hovedkortet da? Eventuelt noen lys som indikerer at de forskjellige komponentene starter opp rett ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...