Gå til innhold

Excel 2007: Sette inn "Sist endret av" og "Tid og dato" i arbeidsbok

sandman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpne VB-editoren (Alt F11 e.l.). Åpne ThisWorkbook-modulen. Lim inn følgende kode:

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)

Sheets(1).PageSetup.LeftFooter = Application.UserName & " sist endret " & _

Format(Now, "dddd d.mmm yy hh:mm")

End Sub

Den lager bunntekst i Ark nummer 1, legg til de arkene du trenger.

HTH. Beste hilsen Harald

Takker for svar.

Den koden du skrev, legger til brukernavn (Bruker A) og tidspunkt for endring i bunnlinjen på arket.

Men når andre (Bruker B) gjør endringer, vises teksten slik:

"Bruker A sist endret klokkeslett dato - lagret av Bruker B"

Den får med seg hvem som lagret arket sist, men "klokkeslett" og "endret av" er fortsatt uendret.

Har også filbane i bunnteksten om det skulle ha noen betydning. Har noen formening om hva som gjør at det blir feil?

Hvis teksten min ikke endres, kan det komme av at bruker B har sperret for makroer. Ellers har jo resultatet allverdens med hvilke andre bunntekster arkene allerede har, koden forholder seg bare til den venstre i eksempelet mitt.

Beste hilsen Harald

Nja, jeg får det fortsatt ikke til å fungere. Når bruker B (og C for den saks skyld) gjør endringer og lagrer, står forstsatt den samme teksten ( Bruker A, dato og klokkeslett) som når koden ble lagt inn.

Har prøvd dette i en blank arbeidsbok, med en kort tekst i bare én celle og uten bunntekst av noe slag.

Det er ikke sperret for makroer. Kan det ha noe med de valgene jeg gjør når jeg skal lagre i VB etter å lagt inn koden? Jeg får ikke valgt "Nei" her.

post-12062-1284628581,0639_thumb.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...