Gå til innhold

Kjøp av ny spill-PC


Anbefalte innlegg

Heisann! Har planer om å kjøpe meg en spill-PC. Vet ikke helt hva jeg skal ha enda, men har satt opp noen idéer. Jeg har noen av delene jeg vil bruke fra før. Jeg har et Lian Li PC-A17-kabinett som jeg har brukt til server, men jeg har egentlig bestemt meg for å enten ta ned serveren og sette diskene i NAS eller bygge i en rackunit. I tilegg har jeg en Corsair HX620W. Kanskje ikke verdens kraftigste, men regner med den holder inntil jeg evt. bestemmer meg for å gå for CrossFire. Har også en Intel X-25 2 160GB SSD.

 

Spillene jeg hovedsaklig vil spille: Arma2, FSX, Test Drive, osv. Mest FPS og simulering.

 

På prosessorfronten har jeg tenkt å gå for Intel Core i7 950. Denne burde vel være grei? Kan vel overklokkes noe også.

GPU: Sapphire Radeon HD5870 1GB GDDR5

Disker: Intel 160GB SSD til system og noen apps, ellers 2x WD 1TB Black

Minne: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 8GB

 

Det jeg trenger anbefalninger til er Hovedkort og CPU-kjøler. og evt. andre ting jeg har glemt. Skulle også hatt en skjerm i størrelse 24"-27".

 

Jeg tror kabinettet vil fungerer bra(legg merke til tror). Det har 3x120mm vifter i front montert i HDD-rammer. En 140 i topp og en 120 bak. Så kjølingen burde være brukbar, er dog litt usikker på plassen i dette kabinettet om jeg etterhvert vil ha Crossfire.

 

Olaf G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint oppsett så langt :)

 

Her har du ett flott Hovedkort, er en venn av meg som har dette å det er supert å overclocke med-

På cpu kjøler fronten så er dette ett godt alanternativ

Hmm du sier du trenger en skjerm også. Har denne skjermen, hatt den i ca 2 mnd og er kjempe fornøyd :)

 

For de spillene du skal spille så er det oppsette du har sotte opp så langt supert!

Håper du blir fornøyd

Lenke til kommentar

Hk tips :

 

Billig : MSI X58 Pro-E, Socket-1366 Ulempe x8 i CF med 2 kort.

Mellom : ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 x16 med 2 kort i CF

Høy :ASUS Rampage III Extreme, X58 Støtter 4 kort i CF x8. x16 med 2.

 

Ville vurdert et oppsett med AMD Phenom II X6 1055T og HK til dette da det vil bli rimeligere.

Her er en pakkeløsning : Oppgraderingspakke AMD - Phenom II X6

Du har også 1090T prosessoren i Black Edition.

Lenke til kommentar

Tror jeg har bestemt meg, og da blir det noe slikt som dette:

 

Kabinett: Lian-Li PC-A17

PSU: Corsair HX620

CPU: Intel Core i7 930

GPU: Sapphire Radeon HD5870 1GB

HK: Asus P6X58D-E

RAM: Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB)

Systemdisk: Intel X-25 160GB SSD

Lagring og FSX: Western Digital 1TB Black 6GB/s

 

 

Hvis ikke noen har noen andre og bedre forslag?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+3165

blir ikke noe lang avhandling da jeg sitter på ipaden på hytta.

alt ser veldig ok ut, men har et par kommentarer.

sandy bridge som kommer nå på nyåret blir lansert som mid end og nedover, det er ikke veldig store artitektur endringer (sett bortifra integrert gpu) så noe voldsomt ytelse hopp kan vi nok ikke forvente. avtakern til i7 lga1366 ser vi nok ikke før et gått stykke ut i neste år.

jeg ville selv heller priotert et bedre skjermkort over 12 gb minne i et gaming rig.

utover det ville jeg ha endret disken til ocz eller crucial, da corsair disken vist nok skal ha litt bsod problem.

Lenke til kommentar

Hmmm, Komplett har ikke OCZ og av andre alternativer i forholdsvis samme prisklasse så er Corsairen raskere virker det som.

 

Vil det ikke være noe vits med 12GB RAM i det hele tatt?

 

Hva med å gå ned til 6GB RAM og bruke noen av pengene jeg sparte på det på et GTX 570, om ikke noen har annet kort å anbefale?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

tror vist du leser tester at crucial c300 kommer bedre ut enn ocz, selv om det kanskje ikke virker slik på papiret. c300 disken er blandt annet foretrukket i ssd-bench tråden. jeg ville absolutt anbefale heller å gå for gtx570. det balansere ut bygget litt også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...