Gå til innhold

Dreambox-café - don't dream your life - live your Dreambox


Dreambox avstemning  

28 stemmer

  1. 1. Har du en Dreambox?

    • Ja
    • Nei
    • Nei, men skal skaffe meg en
    • Har flere Dreamboxer
  2. 2. Hvilken modell(er)?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kabelkort (i et sameie) og Dreambox med C-tuner (PP image), men har problemer med å få søkt inn kanalene. Jeg kan vel ikke spørre om å få et parabolkort i stedet?

 

Alternativt, hvike konfigparametre for tuner trenger jeg i tillegg til søkeparametre for CD? til tuner? Har hittil bare funnet en håndfull kanaler, og ikke CD/TELENOR i listen over providers.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Til en DM7020 trenger du 3,5" PATA.

Du initialiserer harddisken i menyen - denne prosessen formaterer til ext og mounter den for deg.

 

Takk.

 

Er det noe grense på hvor stor HDD DM7020 kan takle?

DM7020 har ingen begrensing, men IDE-grensesnittet har en begrensing på 500GB.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar

Hei,,,

 

Vi har nettopp fått anskaffet oss en ny DM8000 HD PVR decoder (til satelitt) og lurte bare på en liten sak...

 

Slik vi ser det er det ingen harddisk inni der og det må vi jo ha...

 

Vi har også en monster HDMI kabel fra før til 1000 spenn og vil derfor ikke bruke den simple "DVI til HDMI" kabelen som fulgte med og trenger en overgang...

 

Så.. spørsmålet er da som følger..

 

Noen anbefalinger til hvilken harddisk vi skal kjøpe og hva slags overgang vi trenger...

 

Tusen takk for hjelp..

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

EDIT:

 

Da har vi bestilt følgende:

 

Vifte:

PWM 4-Pin software controllable cooling fan for DM8000

Modell nummer: Superred CHB6012CS-OA-P som er den viften Dreambox selv putter inn.

 

Harddisk:

Western Digital 2.0 TB, 3.5"

Modell nummer: WD20EARS

 

Da gjenstår det kun HDMI til DVI Video Adapter så er vi der ^^

 

EDIT 2: avbestillte den harddisken og bestilte en nyere modell som hadde 6GB dataoverføringshastighet i stedet for 3GB. Hva det i praksis betyr vet jeg lite om, men det føltes bedre...^^

 

WESTERN DIGITAL Harddisk - 3,5" Caviar Green WD20EARX - 2 TB - 64 MB - SATA III

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Kjøp en HDMI-DVI-connector med dual-link og DVI-I - av god kvalitet.

 

Det er ikke nødvendig med en SATA3 disk i dette tilfelle. En satelitt transponder er på max 50-60 Mbps, inkludert FTP, SSH, Telnet (NIC er på maks. 100Mbps) så vil du aldri verden greie å bikke 3Mbps (SATA2)...

Lenke til kommentar

Kjøp en HDMI-DVI-connector med dual-link og DVI-I - av god kvalitet.

 

Det er ikke nødvendig med en SATA3 disk i dette tilfelle. En satelitt transponder er på max 50-60 Mbps, inkludert FTP, SSH, Telnet (NIC er på maks. 100Mbps) så vil du aldri verden greie å bikke 3Mbps (SATA2)...

 

Vel... takk for svar, men det kom litt sent ^^

 

Avbestiller ikke den nye for så å bestille den jeg allerede har avbestilt på nytt ^^

 

Fikk den andre billigere uansett så det er ikke så nøye...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

kjapt spørsmål her... håper noen kan hjelpe...

 

hva må vi gjøre for at det originale Canal Digital kortet skal fungere med vår nye DM8000 HD PVR ??

 

Har forresten fått alt det andre til å fungere.. hadde en venn på besøk som satte opp alt for oss :)

 

Utrolig kult å kunne se en kanal på pc'n / galaxy Pad og en annen på tv'n :)

 

Men skulle helst fått det Canal Digital kortet til å fungere da... Vi betaler jo abonnement da :)

 

tusen takk :)

Lenke til kommentar

Last ned CCcam, installér, aktiver den nye softcam'en, restart softcam.

 

Den som lå der fra før fungerte jo.. det var bare jeg som hadde stappet kortet inn feil vei... hahahaha

 

Den som lå der var CCcam 2.2.1

 

Tusen takk for hjelpen :)

 

Eneste jeg savner fra Canal Digital PVR tuneren må være EPG'en.. og forehåndsvisningen av filmer...

 

Ellers virker bildet sånn noenlunde likt.. Kanskje litt friskere farger og mindre hakking.. er usikker på om det er innbilning...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...