Gå til innhold

nytt kabinett hvilket ?


Anbefalte innlegg

det skal være fra www.psdata.no da.

 

jeg driv å så etter en kabinett der jeg kan ha en vifte i døra men finner ikke. grunnen til at jeg skal skifte kabinett er at den jeg har er bare dritt. noname kabinett. også er det altfor mye varme inni den. har 2x kabinett vifter nå. en ut bak og inn forrtan men det hjelper ikke etter 10-15 min spilling henger alt seg. kanskje det er 9700pro kortet som blir for varmt ? cpu tempen ligger på rundt 62-63 grader.

 

xp2000

a7n8x deluxe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det skal være fra www.psdata.no da.

 

jeg driv å så etter en kabinett der jeg kan ha en vifte i døra men finner ikke. grunnen til at jeg skal skifte kabinett er at den jeg har er bare dritt. noname kabinett. også er det altfor mye varme inni den. har 2x kabinett vifter nå. en ut bak og inn forrtan men det hjelper ikke etter 10-15 min spilling henger alt seg. kanskje det er 9700pro kortet som blir for varmt ? cpu tempen ligger på rundt 62-63 grader.

 

xp2000

a7n8x deluxe

 

det er mest sannsynlig cpuen din som blir for varm.

Lenke til kommentar
hm jeg skal prøve å bestille en ny cpu xp2500+ og en vifte til xp3000+

kanskje det løser problemet ?

for det bør vel ikke være kabinettet som har med temp økning å gjøre vel ?

 

prøv å kjør med kabinnettdøren av og alle viftene på full guffe (viss de er regulerbare da).

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har kabinettet noe å gjøre med CPU temperaturen. All varme som CPU og annet genererer må at av kabinettet på et eller annet hvis.

 

Hvis temperaturen inne i kabinettet er på f.eks. 40 grader, så får CPU kjøleren en mye vanskeligere jobb enn om temp. var på 25 grader.

 

Det ble nevnt at du kan teste disse temperaturene med sidedøren bortmontert.

 

Du kan selv avhjelpe temperaturen ved å øke luftgjennomstrømningen:

 

1. Forbedre viftegrillene. Altfor ofte sitter det bare en mengde små hull som viftegrill. Skjær dem helt vekk for optimal ytelse, ev. erstatt dette med en liten tynn stålbasert grill som du skrur på.

2. Du kan lage nye innsugshull i gulvet av kabinettet.

3. Mest effekt får du hvis du monterer viftene parallelt, dvs. alle til å skyve ut luft bak. Men det har du kanskje ikke plass til.

4. Jo større vifter, jo bedre generelt sett. Da kan turtallet og støyen holdes i sjakk.

5. Tunnel fra CPU kjøleren rett ut av kabinettet. Det er meget effektivt å lede den varmeste luften rett ut. Det er ikke så vanskelig å mekke en selv i papp eller lignende.

6. Sette inn flere vifter.

7. Rydde opp i kabler for å sikre god gjennomstrømning av luft.

8. Bedre CPU kjøler.

Lenke til kommentar

wow det var mange muligheter der da. takk for at du gadd å skrive dem :) og takk til dere andre som bidro også

 

men nå har jeg kjørt med kabinett døra åppe og maskinen har enda ikke hengt seg. cpu tempen gikk under 60 grader. så det må være noe galt med cpu vifta (antagligen bare monter på feil etc. feil mengde kjølepasta ellernoe). så det var bra unnskyldning til å bestille meg en xp2500+ ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...