Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Går det an å ha ADHD uten å være aggressiv?


Aleksander00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Av de jeg kjenner med ADHD har ingen av de vært sånn veldig agressive, men han ene fikk veldig utbrudd og kunne skade folk, mens hun andre var ekstremt rolig, men om noe kjedde hadde hun temperement til tusen. Så jeg trur ikke man trenger å være agressiv;) Prøv på en ting, å sitt rolig i et min. Sjekk om det er noe i kroppen som beveger seg. Av og til kan kroppen være rolig, mens tunga eller øyne er aktive;) Det er også et tegn

 

Mvh meg

Lenke til kommentar

Jeg blir mobbet på skolen og irettesatt av lærere -.- går på drama på 1vgs og har mye konsentrasjons oppgaver som jeg sliter med : (

 

Oy det er ikke bra :( Det ble kompisen min og, fryst ut pga han oppførte seg annderledes. Du må bare drite i de folka, og fokusere på den personen du er:) En dag vil du finne noen som tar deg på alvor;) Drama er en bra ting da:) Da får du ut mye energi. Hvordan konsentrasjonsoppgaver er det du sliter med?

 

Mvh meg:)

Lenke til kommentar

Ja man kan ha ADHD uten å være aggresiv. Jeg har ADHD, men jeg er ikke aggresiv fordeom.. Hvis du tror du har ADHD oppsøk fastlegen din for en sjekk, så finner du fort ut av det :)

 

Men hvis du er veldig ROLIG av deg, så kan det godt hende du har "ADD".

ADHD (Attention Deficit/Hyperactivity Disorder)

ADD (Attention Deficit Disorder)

 

Altså eneste forskjellen på ADD og ADHD er at du ikke er hyperaktiv hvis det er ADD du har.

 

Med ADHD så missforstår de fleste hyperaktivitet med aggresivitet, og det er bedre som burde vært bedre informert ang denne "sykdommen" :).

Lenke til kommentar

Hei. Av de jeg kjenner med ADHD har ingen av de vært sånn veldig agressive, men han ene fikk veldig utbrudd og kunne skade folk, mens hun andre var ekstremt rolig, men om noe kjedde hadde hun temperement til tusen. Så jeg trur ikke man trenger å være agressiv;) Prøv på en ting, å sitt rolig i et min. Sjekk om det er noe i kroppen som beveger seg. Av og til kan kroppen være rolig, mens tunga eller øyne er aktive;) Det er også et tegn

 

Mvh meg

Hvordan er det ikke agressiv?

 

@TP: Du kan jo skaffe deg en legetime for å høre om legen har noen tanker. :)

Endret av Makhshava
Lenke til kommentar

Hei. Av de jeg kjenner med ADHD har ingen av de vært sånn veldig agressive, men han ene fikk veldig utbrudd og kunne skade folk, mens hun andre var ekstremt rolig, men om noe kjedde hadde hun temperement til tusen. Så jeg trur ikke man trenger å være agressiv;) Prøv på en ting, å sitt rolig i et min. Sjekk om det er noe i kroppen som beveger seg. Av og til kan kroppen være rolig, mens tunga eller øyne er aktive;) Det er også et tegn

 

Mvh meg

Hvordan er det ikke agressiv?

 

@TP: Du kan jo skaffe deg en legetime for å høre om legen har noen tanker. :)

Nei det jeg ville frem til var at begge hadde det mens han ene hadde utbrudd, mens hun andre var veldig rolig. Pluss kjenner flere, nå nevnte jeg bare to.Så jeg vil si kanskje at 50/50 er agressive. Men synes agressivt er et sterkt ord, fordi han kompisen min mente ikke noe med det, det var bare at han ikke hadde lært å kontrollere seg selv

 

mvh meg:)

Lenke til kommentar

Har man høy temprement så blir man vel fort sint, er man aggressiv så har man vel lettere for å skade folk en å kjefte på dem ?

 

Intens og pågående trenger ikke bety at du har ADHD, kan også bare bety at du er en pain in the ass :)

 

Men som sagt, ta deg en tur til fast legen og få fastslått om du har ADHD eller ikke. Har du det kan du få medisin mot det, så du klarer å konsentrere deg ordentlig, og holde styr på hyperaktiviteten til et sundt nivå.

Lenke til kommentar

Har man høy temprement så blir man vel fort sint, er man aggressiv så har man vel lettere for å skade folk en å kjefte på dem ?

 

Intens og pågående trenger ikke bety at du har ADHD, kan også bare bety at du er en pain in the ass :)

 

Men som sagt, ta deg en tur til fast legen og få fastslått om du har ADHD eller ikke. Har du det kan du få medisin mot det, så du klarer å konsentrere deg ordentlig, og holde styr på hyperaktiviteten til et sundt nivå.

Jeg tror aggresive mennesker har like lett for å slå som folk med høyt temperament. Om man blir voldelig eller bare verbal varierer vel fra person til person.

Endret av Makhshava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...