Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg er svært interessert i å byrje med iOS utvikling. Eg sitt på Mac, og har allereie SDK'en, så det er berre å gå i gong reint praktisk.

 

Kva må eg byrje med, teoretisk? Og finnes det nokre gode bøker dei har nytta? Eg tykjer om å nytte bøker for å lere, ikkje berre nettstader. Men for all del, post gjerne lenker óg. Så, somsagt; kva må eg byrje med? Har ikkje noko erfaring med programmering i anna enn web (php/javascript, og markup).

 

Så har dei nokon tips? Kan gjerne vere på norsk, men det er ikkje noko krav.

 

Og; eg vil byrje å utvikle for iPhone 4. Om eg optimaliserer for "retina display", vil dette ta lengre tid å lasta/sjå dårlig ut på eldre versjonar av iPhone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første bud er å lære seg språket. Objective-C er sært, og syntaksen forvirrende. Derfor kan det være greit å lære dette fra bunnen av. Boken "Programming in Objective-C" av Stephen Kochan har jeg selv lest, og kan anbefale på det varmeste. Samme forfatteren har også laget et videokurs: http://www.informit.com/store/product.aspx?isbn=0321720334

 

APRESS.COM har mange flotte bøker om iPhone-programmering, på de fleste nivåer.

 

Ellers er eksemplene man kan laste ned fra utviklingssidene til Apple, uvurderlige!

 

Hva angår iPhone4-programmering så har jeg ikke fått tiden til å se spesielt på det.

 

---

BalleB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...