Gå til innhold

Samsung Wave 8500 - Ikke mulig å laste ned apps, ikke mulig å koble til via Kies


Stoffen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Madammen har anskaffet seg en Samsung S8500 med Bada.

Telefonen er fin å se på, og fungerer tilsynelatende raskt og responsivt, men den har noen hickups, som jeg håper noen her inne kanskje kan hjelpe oss videre med.

 

Hovedproblemet består i at det ikke er mulig å hente ned noen applikasjoner fra Samsung Market.

Du kan velge å laste ned en eller flere apps, men de bli bare stående i status venter.

 

Deretter begynte vi et forsøk på å oppgradere software/firmware på boksen via det mer eller mindre elegante GUI'et KIES.

Problemet her, er at Kies ikke greier å koble til telefonen skikkelig. Den blir hengende på "Kobler til enheten... Vent litt"

 

Jeg får browset filer og alt som måtte befinne seg på telefonen, men kies greier ikke å samarbeide her.

 

Jeg har forsøkt diverse anbefalinger som omhandler denne problemstillingen, dog for Galaxy S, uten hell. Avinnstallering av Kies, sletting av driver etc, samt resetting av telefonen uten hell.

 

Om noen har en viss ide om hva som kan forårsake dette, og ikke minst, hvordan det løses, hadde vi satt stor pris om vedkommende sprer det glade budskap ;)

 

post-9867-1284324440,8915_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet og fikk løst det med hjelp av Windows Mobile Device Center. Dermed fikk tlf kontakt med Kies

 

http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/downloads/microsoft/device-center-download.mspx

 

 

:new_woot:

Det funket som bare det!!!

 

Takk takk! :)

Et lite tips til: når du skal oppdatere tlf via Kies og tlf har kontakt også med Windows Mobile Device Center, så kan du oppleve at kies kommer opp med en feilmelding når oppdateringen skal innstalleres. Ikke stopp prosessen, fordi denne fortsetter likevel. Systemet stenger ned Windows Mobile Device Center automagisk. Slik er det hvertfall hos meg.

Om du senere får problemer med å koble til kies, etter en oppdatering, selv om du har Windows Mobile Device Center kan du nullstille tlf "generelt". Du mister heller ikke filer eller kontakter via denne nullstillingen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet og fikk løst det med hjelp av Windows Mobile Device Center. Dermed fikk tlf kontakt med Kies

 

http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/downloads/microsoft/device-center-download.mspx

 

 

:new_woot:

Det funket som bare det!!!

 

Takk takk! :)

Et lite tips til: når du skal oppdatere tlf via Kies og tlf har kontakt også med Windows Mobile Device Center, så kan du oppleve at kies kommer opp med en feilmelding når oppdateringen skal innstalleres. Ikke stopp prosessen, fordi denne fortsetter likevel. Systemet stenger ned Windows Mobile Device Center automagisk. Slik er det hvertfall hos meg.

Om du senere får problemer med å koble til kies, etter en oppdatering, selv om du har Windows Mobile Device Center kan du nullstille tlf "generelt". Du mister heller ikke filer eller kontakter via denne nullstillingen.

 

Takk for tipset.

Nå viser det seg at det er problemer med telefonen allikevel, og service er påkrevd.

 

Selv etter firmware oppgradering, så virker det som alle applikasjoner som har blitt lagt i download que, forhindrer siste oppdatering av selve Samsung Apps.

 

Har fått RMA hos telenor.no, men om det finnes gode ideer for hvordan nullstille download que fullstending / totalt factory reset telefonen, så er jeg svært mottakelig for den infoen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...