Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ett år gammel skolepc vil ikke starte igjen.


Anbefalte innlegg

Min skolepc vil ikke starte opp igjen. PC-en er en HP compaq 6735b (Bildet av pcen )

 

Problemet mitt er at jeg er i utlandet som utvekslingsstudent, så må ordne dette på egenhånd. Hele panelet, der man skrur opp og ned lyden og tar på og av det trødløse internett har på en måte blitt slått av eller noe, lysene er ihvertfall ikke der, og startknappen fungerer ikke så jeg får ikke pcen på.

 

Så, er det noen knapper på Windows XP man kan trykke for å slå på dataen uten å bruke startknappen, eller andre som vet hvordan jeg skal få den til å funke?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, er det noen knapper på Windows XP man kan trykke for å slå på dataen uten å bruke startknappen, eller andre som vet hvordan jeg skal få den til å funke?

Startknappen kobler y,til og fra strømmen.Hvirker ikke denne vil du ikke kunne starte maskinen. Dette er helt uavhengig av hvilket operativsystem du har på PCen.

 

Hvordan er det med lader og batteri?

Hvis dette er en maskin som styres av skolen (eies av denne og lpånes ut til deg) er du ganske lost. Da må den inn tilI,T-ansvarlig på din skole. Er det privat eiet PC kan du høre med lokale PC-verksted. Du må regne med å betale for reparasjonen selv.

Lenke til kommentar

Det har hendt meg at min bærbare har gått i dvale og låst seg slik at den måtte resettes fullstendig før den startet igjen. Forsøk å holde startknappen (av/på knappen) inne i min. 10 sekunder eller til du hører at den starter. Alternativt tar du ut batteriet og setter det inn igjen.

 

Det er som regel ingen andre knapper enn av/på knappen som kan starte den.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...