Gå til innhold

Hvordan spille av FLAC i Android? (HTC Desire)


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg HTC Desire sammen med et 16GB micro-SD kort. Jeg ønsker at denne skal fungere også som en MP3-spiller, og vil derfor overføre store deler av musikksamlingen min over til den. Problemet er bare at mye av kolleksjonen min er i høykvalitetsformatet FLAC. Jeg ønsker helst ikke å konvertere til et annet, dårligere format. Hvordan kan jeg isåfall få Android til å støtte avspilling av dette? :)

 

PS: Hadde vært fint om jeg ikke trengte en ny tredjeparts avspiller. Jeg liker nemlig funksjonen å ha albumgrafikk på mens jeg spiller, og synes at den vanlige avspilleren ser bra ut. Dersom det ikke er mulig å implementere støtte direkte, er jeg likevel åpen for uansett hva dere måtte finne ut at er det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke i de versjonene som har kommet til nå, i hvertfall. Du får nok satse på en app for å ta seg av denslags - skulle ikke vare så lenge før noen lager et avspiller med et mer snasent ui og med støtte for det meste, tenker jeg. Men jeg vet jo at du er ikke er alene i ønsket om bedre lossless støtte i Android, og utviklerene har blitt gjort oppmerksom på denne mangelen.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du kan bruke andless: http://code.google.com/p/andless/

 

Kjedelig gui, men virker fint. Eneste problemet jeg har hatt er at det kan komme opp "initialization error" noen ganger når jeg spiller musikk på bilstereo over bluetooth, da må jeg deaktivere bluetooth på mobilen, starte musikken, så aktivere bluetooth igjen, så virker det :)

 

Meridian player virker også, men den er mye større, og mer fancy.

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar

Du kan bruke andless: http://code.google.com/p/andless/

 

Kjedelig gui, men virker fint. Eneste problemet jeg har hatt er at det kan komme opp "initialization error" noen ganger når jeg spiller musikk på bilstereo over bluetooth, da må jeg deaktivere bluetooth på mobilen, starte musikken, så aktivere bluetooth igjen, så virker det :)

 

Meridian player virker også, men den er mye større, og mer fancy.

 

 

Hehe, lossless over Bluetooth.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...