Gå til innhold

Ny gamer PC, 12.000 +-


Anbefalte innlegg

Etter flere år med bare laptop'er så har jeg fått litt lyst til å kjøpe en desktop "gamer rig" igjen, og som vanlig er det jo 2 spørsmål som går igjen - AMD eller Intel, ATI eller nVidia. Målet er å kjøpe noe som greier å kjøre det meste av spill i en del år framover uten å måtte oppgradere nevneverdig. Det eneste jeg ser for meg å kjøpe i løpet av det neste halve året er en SSD, resten er planlagt å holde en stund.

 

Akkurat nå heller det mot en AMD Phenom II X6 1090T, virker som om den har et bra ytelse/pris forhold. Av alternativer så har jeg sett på i7 870 og 930, men 6 kjerner frister litt mer selv om diverse benchmarks sier at de er ca lik i ytelse.

 

Av skjermkort så er jeg også her litt i tvil om hva jeg burde ta mellom ATI eller nVidia. Til nå har jeg sett meste på GTX 460.

 

Listen så langt ser slik ut: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=834422&su=2889F691-674B-4BA8-8B32-C09236602E03

 

Er det noe jeg har glemt/bør bytte ut, er det andre ting som gir mer bang for the buck til ca samme pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville byttet rambrikkene til disse. Samme type, men spesifisert at de er til AMD.

 

Det som er bra med GTX460 er SLI oppsett. Et stk kort yter dårligere enn ATI 5870, men to stk GTX460 yter bedre enn ett ATI 5870. GTX460 i SLI koster litt mer enn ATI 5870.

Du får ikke kjørt nVidia i SLI uten et nForce hovedkort, så da er spørsmålet: ønsker du to eller flere skjermkort med tiden?

 

Jeg ville også byttet til Corsair HX 750W hvis du har litt ekstra å legge i en PSU.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Hmm, det med SLI-kompatibilitet var et godt poeng, hadde ikke tenkt på det. Når prisen på det skjermkortet jeg velger går ned kan det jo hende at jeg får lyst til å sette i et kort til som en "billig" oppgradering.

 

Er ganske keen på det hovedkortet jeg valgte, både pga skryt i diverse reviews jeg har sett og siden det har det nyeste brikkesettet til AMD. Kan jo eventuelt gå for et ATI 5850 kort isteden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...