Gå til innhold

Illyont går under vann v2.0 - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg bestilte alt sammen hos Performance-PCs.com

 

Var ikke noe problem. Selv om jeg burde kostet på meg raskere frakt, fordi det er vanskelig å vente ;)

 

Da har jeg fått oppdatert workloggen med litt ny info om status per nu. Sannelig ikke godt å si hvem som blir først ferdig turbo. Pc'n min "virker", men ferdig.. Vel. Tror det blir lenge til jeg kan si meg ferdig enda.

 

Den kan i alle fall brukes, inntil videre. Og bare det er et stort pluss spør du meg :)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Temperaturene er veldig dårlige for øyeblikket. Kjører nemlig bare med 2 stk Noctua 120mm 1300rpm vifter inntil videre. Tenkte opprinnelig å gå for flere av disse, men tror rett og slett jeg skal opp til Scythe Ultra Kaze 2000 eller 3000 rpm vifter (x4) da disse har veldig mye bedre mottrykk og er 38mm istedenfor 25mm. Viftene står jo på viftekontroller uansett, så hastigheten kan stilles ned for å dempe støy.

 

2 Noctua vifter(140mm utgaven, de to 120mm virker som bare det!) har begynt å klikke fra lageret allerede etter en dags bruk. Det er visstnok enkelte lager som ikke er veldig glad i horisontalt bruk. Ultra Kaze har også slike lager, men tenkte å prøve dem uansett.

 

Varmen stiger sakte men sikkert opp og opp og opp, vann, slanger og blokker blir glovarme. Så jeg har rett og slett ikke nok kjøling på radiatoren (ikke akkurat noe sjokk med bare 2 stk 1300rpm vifter). Dette er bare et problem når jeg kjører prosessor og skjermkort full load samtidig. Dumper nok rett og slett for mye varme inn i systemet. Uten full load så har jeg ganske fine temperaturer. Skjermkort ligger sjeldent over 50 grader og prosessoren ligger 2-3 grader høyere. Jeg har i praksis beholdt lik prosessortemperatur, og halvert temperaturen på skjermkortene mine. Samt mistet fullstendig all støy fra maskinen ;) Ved veldig lett bruk ligger prosessor og skjermkort å vipper rundt 38-42 grader. Godkjent i min bok. Romtemperaturen er mellom 22 og 26 grader. Altså ikke noe kjølerom akkurat.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mulig jeg skulle hatt mer radiator, men tror det kan bli vanskelig å få plass innvendig. Har liten lyst til å ha ting på utsiden. Vi får se hva som skjer. I første omgang skal jeg bruke systemet en stund uansett. Har jo knapt hatt mulighet til å spille den siste måneden grunnet bygging av vannkjøling. Så nå skal ting nytes før jeg gjør flere endringer :)

 

Neste steg blir å få på plass 45 og 90 gradere, rydde i vannslangene, samt gå over til Classified hovedkortet i samme slengen. Mulig jeg flesker til med en 480 radiator til på baksiden eller noe etter at de andre tingene er gjort. Da bør det i alle fall være nok radiator ;) Men det store spørsmålet blir jo i grunn, nok til hva da? Det er jo ingenting som ikke fungerer nå sånn som det er. Jaja, vi får se. Mye vil vanligvis ha mer, så vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da er workloggen oppdatert, etter 15 måneder. Det har i grunn fungert knirkefritt, men nok får være nok. Endringer må til :) At mitt gamle hovedkort begynte å dø var nok dråpen som dyttet meg over kanten. Til mitt forsvar har jeg i mellomtiden bygget meg nytt hus, og flyttet ut fra redet. Ting tar tid er det noe som heter.

 

Jeg vurderer å tømme førsteposten, og oppdatere den. Alt utover det som står der kommer da til å havne her. Så blir tråden veldig ryddig. Mye ny info som står i siste posten, men noe rotete enda. Skal få satt opp skikkelig specs liste på både PC og kjøleløsning litt senere. Nye bilder må jeg også få lagt opp, men det blir ;) Målet må være å ikke ha 15 måneder mellom hver oppdatering, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...