Gå til innhold

Trenger tilbakemeldinger på disse to utsende


Anbefalte innlegg

Denne første her er den jeg startet med å bygge opp. men har vel sett meg ut et helt annet utsende, men er litt usikker på en del programeringer av under sider og sånn.

Gamle siden

 

Under er den nye utsemde som jeg synets er fint. men det er å få søskemotoren til å funger opptimalt i den nye. men det er flere ting som jeg skulle ønsket jeg forstå og kunne laget å hatt selv på hjemmesiden og ikke brukt andre levrandører til gjestebok og teller. men må bare leste en del mer vedrørene programereingen å skrivingen av siden

 

Nye sidene

 

Ps den gamle siden vil ble fjernet å erstattet med den nye så snart jeg har fått gjort om 110 sentralene i norge og linket disse.

 

Håper på posetive og konstuktive tilbake meldinger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden flyter altfor mye sammen, eller fra hverandre, spørs hvordan du ser på det. du bør avgrense siden mer, og bruke litt mer farger. Framsiden og de andre sidene bør også ha likt layout. Framsiden er midtstilt, og de andre er venstrestilt.

 

Se vedlegg for et forslag.

post-99898-1283506883,4692_thumb.jpg

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar

Litt offtopic, men har du fått tillatelse til å bruke bildene av de som har tatt de? Jeg ser ihvertfall en del bilder på den gamle siden hvor du har kopiert bilder fra nettsidene til en kommune uten å si noe om det.

 

Ontopic:

Jeg synes bakgrunnsfargen var forstyrrende, spesielt sammen med de blå knappene. Utenom fargene så synes jeg det var et oversiktig og enkelt design. Og enkelt kan ofte være det beste :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden flyter altfor mye sammen, eller fra hverandre, spørs hvordan du ser på det. du bør avgrense siden mer, og bruke litt mer farger. Framsiden og de andre sidene bør også ha likt layout. Framsiden er midtstilt, og de andre er venstrestilt.

 

Se vedlegg for et forslag.

 

er klar over at det er den del jobbing før siden er helt perfekt. sånn som du sier at det flytter en del sammen kan være en tanke å jobb litt mer på å få noen skiller uten å bruke frames sånn som den gamnle siden. men til det at å midt stille eller a de er venstrestilt er at jeg har beare flyttet det over fra den gamle å heller jobber med utsende etter vært som jeg graver meg ned i dybden på siden.

 

Takk for tilbak meldingen

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men har du fått tillatelse til å bruke bildene av de som har tatt de? Jeg ser ihvertfall en del bilder på den gamle siden hvor du har kopiert bilder fra nettsidene til en kommune uten å si noe om det.

 

Ontopic:

Jeg synes bakgrunnsfargen var forstyrrende, spesielt sammen med de blå knappene. Utenom fargene så synes jeg det var et oversiktig og enkelt design. Og enkelt kan ofte være det beste :thumbup:

 

alle bildene som ligger på siden nå er det gitt tillatelse til å bruke. men den er den del bilder som det ikke er ønskeligt å merke. Men hvem og hva kommune gjeldere det?

 

med bakrunds fargen så ligger dette til vudering nå. for den ene siden er bare test side og endelig farge valg er ikke tatt. for jeg har tenkt å sette opp alle siden med css og da blir det kansje endret farge på siden.

Lenke til kommentar

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.modell-utrykning.com%2Ftest%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

 

Brunt og blått, dårlige fargevalg.

 

Liker ikke å ha "Husk Gjesteboka" på forsiden.

 

Er heller ikke vitsi med "under construction"-varslel på forsiden, siden alle oppegående nettsider stadig er under construction.

 

Valid XHTML-emblem på toppen av hver side bortsett fra på forsiden. Gjør den mer diskré, og det holder å ha den en gang på nettstedet, feks i footeren, eller på "om nettsiden". Men sålenge det er er valideringsfeil, skal den ikke være der i det hele tatt.

 

Menyen burde vises og være lik på alle sidene. Det kan du enkelt løse enten ved copy/paste eller ennå bedre: php include().

 

Hvorfor er det ingen bilder på "Samlingene" ? Istedet er det mange "PLEASE DESCRIBE THIS IMAGE"-linker som heller ikke linker til noen bilder.

 

Jeg ville kuttet ut hele seksjonen med Nordiske Brann, Politi, Ammbulanse, Annet inntil du har lært deg å lage og bruke grunnleggende database, feks mysql. Du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste om du har tenkt å ha en statisk html-fil for hver nødnummersentral i hele Norden. Allerede er mange av linkene døde.

 

Savner flere bilder på hele nettstedet.

 

Oppdateringer fører ingen steder.

 

 

 

Se vedlegg for et forslag.

Er det noe gale med å utnytte hele skjermen egentlig?

Lenke til kommentar

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.modell-utrykning.com%2Ftest%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

 

Brunt og blått, dårlige fargevalg.

 

Liker ikke å ha "Husk Gjesteboka" på forsiden.

 

Er heller ikke vitsi med "under construction"-varslel på forsiden, siden alle oppegående nettsider stadig er under construction.

 

Valid XHTML-emblem på toppen av hver side bortsett fra på forsiden. Gjør den mer diskré, og det holder å ha den en gang på nettstedet, feks i footeren, eller på "om nettsiden". Men sålenge det er er valideringsfeil, skal den ikke være der i det hele tatt.

 

Menyen burde vises og være lik på alle sidene. Det kan du enkelt løse enten ved copy/paste eller ennå bedre: php include().

 

Hvorfor er det ingen bilder på "Samlingene" ? Istedet er det mange "PLEASE DESCRIBE THIS IMAGE"-linker som heller ikke linker til noen bilder.

 

Jeg ville kuttet ut hele seksjonen med Nordiske Brann, Politi, Ammbulanse, Annet inntil du har lært deg å lage og bruke grunnleggende database, feks mysql. Du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste om du har tenkt å ha en statisk html-fil for hver nødnummersentral i hele Norden. Allerede er mange av linkene døde.

 

Savner flere bilder på hele nettstedet.

 

Oppdateringer fører ingen steder.

 

 

 

Se vedlegg for et forslag.

Er det noe gale med å utnytte hele skjermen egentlig?

 

det med database sysyemet få er det ikke min tanke å sette opp siden sånn. og at det er feil på linkene er noen jeg er klar over på den nye siden. for jeg driver å lager den på norsk brannside i 110 sentraler. alt kan gjørs bedre. men jeg må bare bruke tid å finne det som er mest rett for meg og hvordan jeg vil at siden skal være. men ja jeg tar i mot tips å råd når jeg jobber med sidene.men bakgrunds farge og farge valg så prøver jeg å tenke ut kansje en nye å friskrer farge valg.

Lenke til kommentar

Dette var direkte stygt! Det er egentlig bare å spyle ned designet rett i dass og begynne på nytt. Eller, det er jo templates, så du har jo egentlig ikke gjort noe særlig?

 

Poenget mitt er at man kommer ikke hit og spør om kritikk på templates. Dette har mange sagt ifra tidligere når jeg hang her oftere, men ser ut som det har glidd ut igjen.

 

Så bottomline er; enten spyler du ned designet i dass og lærer deg HTML og CSS på www.htmldog.com, eller så legger du opp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gjør det til en vane å begynn hver setning med stor bokstav når du skriver på forumet. Så slipper du å måtte huske på det når du skriver på nettsiden. Det er flere plasser du starter setningen med liten bokstav. I tillegg bruker du stor forbokstav midt i en setning. Det er generelt mye dårlig språk på siden. Brann, politi og ambulanse er ikke egennavn og skal ikke ha stor forbokstav når de står midt i en setning.

Lenke til kommentar

Dette var direkte stygt! Det er egentlig bare å spyle ned designet rett i dass og begynne på nytt. Eller, det er jo templates, så du har jo egentlig ikke gjort noe særlig?

 

Poenget mitt er at man kommer ikke hit og spør om kritikk på templates. Dette har mange sagt ifra tidligere når jeg hang her oftere, men ser ut som det har glidd ut igjen.

 

Så bottomline er; enten spyler du ned designet i dass og lærer deg HTML og CSS på www.htmldog.com, eller så legger du opp.

 

Enten skjerper du deg, eller så blir du rapportert. Makan til oppførsel....

 

Designet er kanskje ikke moderne, men en plass må man begynne.

Lenke til kommentar

Dette var direkte stygt! Det er egentlig bare å spyle ned designet rett i dass og begynne på nytt. Eller, det er jo templates, så du har jo egentlig ikke gjort noe særlig?

 

Poenget mitt er at man kommer ikke hit og spør om kritikk på templates. Dette har mange sagt ifra tidligere når jeg hang her oftere, men ser ut som det har glidd ut igjen.

 

Så bottomline er; enten spyler du ned designet i dass og lærer deg HTML og CSS på www.htmldog.com, eller så legger du opp.

 

Enten skjerper du deg, eller så blir du rapportert. Makan til oppførsel....

 

Designet er kanskje ikke moderne, men en plass må man begynne.

Det var sånn det foregikk på dette forumet før når det var noe som var dårlig. Jeg er 100% ærlig, og det må jeg vel få lov til å være.

 

For det første ER designet direkte stygt, det er vel alle enige i. Og for det andre så er det en template? Jeg veit templates som regel er stygge, men det må vel gå an å velge en litt penere en.

 

 

Jeg anbefaler trådstarter å ta en kikk på www.htmldog.com og lære seg det grunnleggende der. Deretter kan han svippe innom guiden min "Skisse til HTML" for å lære hvordan han designer opp nettsida si skikkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Folk spør om tilbakemelding, jeg ser ikke da noen grunn til å svare med snille pusemeldinger. Personen spør for å lære, og hvis man ikke skriver at designet faktisk er stygt, og at man burde gå på lære litt lenger så skjønner jo heller ikke personen som spør om hjelp at dette faktisk er tilfellet.

 

Akkurat her støtter jeg AnaXyd 100%. Når personen spør om noe, så fortener personen svar på spørsmålet.

 

"Håper på posetive og konstuktive tilbake meldinger..."

 

Ja, man kan håpe på poitive tilbakemeldinger. Jeg kan gjerne skrive at nettsiden er "vakker, flott og at du sikkert har brukt lang tid på den" hvis personen ønsker det, men hva hjelper det? Da fortsette bare personen på samme måte.

 

At posten kanskje var på grensen til å kalles konstruktiv er en annen ting, men nå er det faktisk slik så langt jeg kan se at dette er en nedlastet template. Så hva skal man gjøre da, annet enn å anbefale personen å lære seg dette selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ah endelig en som kan backe meg opp! :love: Gav deg cred for innlegget.

 

Mange poster websider her KUN for å få skryt. Men som du sier program, hva hjelper det? Man får kanskje vite hva man gjør rett osv, men det heter "det er dine feil du lærer av".

 

Men når vi kommer med knallhard kritikk som man nærmest får lyst til å gråte av og mister alt håp, så er det faktisk DA man starter en bratt læringskurve som kun går en vei, og det er oppover.

 

Jeg prøver å være bestemt og hard i mine tilbakemeldinger, og jeg ser ikke vitsen i å trekke frem det positive i det heletatt. Det er rett og slett ikke relevant.

 

Grunnen til at det har dabbet så sinnsykt av i denne delen i løpet av de siste årene, er fordi folk klager på oss som gir skikkelig og hard kritikk. Til slutt ender det opp med at man ikke gidder å gi kritikk lenger, da det ikke hjelper og folk overser det.

 

Jeg er et levende eksempel på akkurat dette her. For mange år siden begynte jeg med en nettside som jeg slenge ut her, og ble nesten brent levende av de skikkelige folka som hadde peiling. Jeg mistet alt håp og trodde de var idioter hele gjengen. Men så imot alle odds så prøvde jeg å gjøre det bedre. Jeg fikk flere slag i trynet tilbake men jeg gav meg ikke.

 

Til slutt endte det opp med at jeg fikk frem en ganske bra side i løpet av alle de sidene den kritikktråden var på. Det var vel en av mine mest lærerike stunder, og jeg er evig takknemlig idag for den kritikken jeg fikk.

 

Så HUSK grunnen til at dere poster i denne delen av forumet, det er ikke for å få ros og klapp på skulderen, men å få trynet slått inn av de feilene man har gjort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er forsåvidt enig med dere over her, folk burde kunne tåle hard kritikk, men det tilsier ikke at man trenger å svare på en slik frekk måte, det er mulig å kontrollere seg litt. Folk reagerer på slikt på forskjellige måter, bare fordi du fikk en positiv erfaring ut av det til slutt betyr ikke at andre gjør det. så vær litt mer hyggelig :)

 

Se vedlegg for et forslag.

Er det noe gale med å utnytte hele skjermen egentlig?

 

Nei det er det absolutt ikke, så lenge designet er bra gjennomført, det var ikke poenget mitt. Men det er ingenting i veien med å utnytte hele skjermen, det er sant.

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, og jeg pleier ikke å si at et design kan dras ned i dass. Men akkurat her måtte det frem for å vise at denne stakkaren absolutt ikke hadde gjort noen form for research i det heletatt.

 

Nå har ikke trådstarter svart på mange uker/mnd, så jeg veit ikke om han bryner seg på et nytt rått design eller har gitt opp. Hadde vært morsomt å vite! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...