Gå til innhold

Black Sabbath


Anbefalte innlegg

Jeg gikk igjennom noen MP3er jeg hadde fordi jeg kjeda meg, da jeg kom over noen Black Sabbath album.

Til dags dato er TYR(1990) og Headless Cross(1989) de 2 beste albummene jeg har hørt! og tekstene er enorme, jeg gir TYR 6 og Headless Cross 56

 

*thumbsup*

 

 

 

 

 

 

 

(måtte bare dele litt musikksmak :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at jeg er litt skuffet av dere. Er ganske "Die Hard" Sabbath fan, og min mening er nå at Black Sabbath uten Ozzy......vel ikke er Black Sabbath iallefall. Etter at Ozzy gav seg etter Never Say Die i 1978 så synes nå jeg at en del av magien med Sabbath forsvant. OZZY var Sabbath!! Synes personligt at Sabbath bloddy Sabbath, Paranoid og Sabotage er konge!! Synes at etter Never Say Die så ble de litt "80talls". Litt for mye " Mainstream puddelrock" (for å erte på meg noen :lol: ) Første plata deres med låten The Wizard er jo konge!! Kan faktisk minne litt Led Zeppelin med RØFFE gitarer og kult munnspill. :D

 

Btw, synes ikke at Ozzy er noe spesielt i dag, så jeg er ikke en fanatisk Ozzy fan.

 

8) 8) 8)

 

Lenge leve de gode gamle rockeheltene.

Lenke til kommentar

vel, kan ikke si at jeg er enig :evil:

selv om det var med ozzy BS ble kjent og sånn syns jeg ikke den gamle musikken er bra i det heletatt..

 

Jeg hører litt på Ozzy, men da er det det han har lagt etter BS. I just want you er jo også bra. see you on the other side, thunder underground osv.

 

Første gang jeg hørte det var det kanskje litt rolig(i motsettning til Tristania, Trail of Tears, Metallica - det andre jeg hører på) men, når jeg fikk tid til å lese tekstene ble jeg frelst, TYR - ingen over, ingen vesiden.

(fordi som ikke har hørt noe av det nye, anbefaler jeg på det sterkeste og ta på hodetelefonene, sette på Anno Mundi og lese tekstene)

Lenke til kommentar

Sabbath ?

Jaja mange har den formening att det ikke var og ble noe sabbath etter ozzy men det er jo bare tull ,,,

ALT av Black Sabbath er utrolig bra :D

Ja Ronny James Dio er var og er en fullverdig arvtager som vokalist i sabbath,,

[Det er alle vokalistene som har vært i sabbath]

ja bare hør på Children Of The Sea, Die Young og Heaven And Hell fra albumet Heaven And Hell så skjønner dere hva jeg mener :D

Helt utrolig bra :) og tidløst...

Ja egenlig er alle låtene på det albumet tidløst og ektremt bra :D

Men men jeg må si att Ozzy satte sitt eget preg på Black Sabbath med sine "hyl"

Så alt i alt vil jeg si Black Sabbath er en tidløs supergruppe :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
http://home.no/trondsen/Black Sabbath - Soldier Of Fortune.mp3

 

Er det Black Sabbath som synger?

har sett igjennom discography og kan ikke finne noen cder med denne sangen på :

thin lizzy klassiker om jeg ikke tar veldig feil...

 

filen er på 2.8mb

 

Deep Purple er den gruppa som er mest kjent for sangen Soldier Of Fortune og har gjort den til en klasiker... [den fila du har er Deep Purple versjonen :) [Var å hørte på siden/filen din nå] , men Thin Lizzy og Whitesnake har også sine versjoner som er meget bra ;) byetheway, Black Sabbath har ingen versjoner av Soldier Of Fortune...

Lenke til kommentar
Hvis man setter seg ned, leser tekstene og skrur opp lyden og bare nyter musikken er dette noe av det bedre i hele verden..  

og tekstene er virkelig bra.

http://www.black-sabbath.de/lyrics/lyrics.htm der er det lyrrics.

Er ikke akkurat tekster med 20ord som vi ser i St.Anger :p

 

 

*Anno Mundi* KVALITETS SANG  8)

 

Metallica trenger ikke akkurat 9324423 ord for å få folk til å forstå budskapet i sangene sine. Men men, ikke alle kan være like flinke med ord vet du.

Lenke til kommentar
Er ikke akkurat tekster med 20ord som vi ser i St.Anger :p

hehe, St.Anger albumet hadde litt tamme tekster jah... Men men, blir slik etter 20 år som artister... Ser du tilbake på RTL, MOP og AJFA hadde jo metallica ganske geniale tekster dei og då.. :p

 

Nå er det 33 år siden den første Black Sabbath plata da...

så den må du lenger inni granskauen med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...